نویسنده: میثم سبحانی
// شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱

پورت بازی‌ها از کنسول‌های دیگر بر روی نینتندو سوییچ تقریبا غیرممکن است

طبق گفته‌های سباستین آلتونِن، توسعه‌دهنده سابق یوبی‌سافت، پورت بازی‌ها از کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بر روی نینتندو سوییچ فرآیند بسیار پردردسری است.

در برابر تمام گمانه‌زنی‌های صورت گرفته پیرامون قدرت و مشخصات نینتندو سوییچ باید یک علامت سوال بزرگ قرار دهیم، چون به غیر از اینکه تنها مشخص شده این کنسول، از تکنولوژی تگرا شرکت انویدیا نیرو می‌گیرد، اطلاعات زیادی از کنسول جدید شرکت نینتندو نمی‌دانیم. این موضوع (استفاده از پردازنده تگرا کمپانی انویدیا) شاید سوییچ را ضعیف‌تر از دو کنسول رقیب، یعنی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نشان دهد، اما به واقع نمی‌دانیم که این ضعف تا چه حد است.

Nintendo-switch-Xbox-one-PlayStation-4-vs-

طبق گفته‌های سباستین آلتونِن، سرپرست ارشد (و البته سابق) بخش رندرینگ کمپانی یوبی‌سافت، پورت بازی‌های کنسول‌های نسل حاضر بر روی نینتندو سوییچ، فرآیندی نسبتا پر دردسر خواهد بود، که حتی می‌تواند توسعه‌دهندگان را به کاهش اندازه و وسعت آثار شامل شده سوق دهد. البته اگر این پورت کردن‌ها از بازی‌های دیگر واقعا مورد نیاز باشد، چرا که فقط میزان فروش این موضوع را مشخص خواهد کرد. او در اظهار نظری در انجمن Beyond 3D عنوان کرد:

تقریبا ۵۰ درصد از زمان تولید فریم موتورهای بازی پیشرفته، صرف محاسبه توابع سایه‌زن‌ها (هم‌چون نورپردازی‌ها، بازتاب‌ها، AA، AO، پردازش تکمیلی و غیره) می‌شود، و قابلیت tiled rasterizer معماری Maxwell کارت‌های گرافیکی شرکت انویدیا، هیچ تاثیر مثبتی بر محاسبه سریع‌تر این توابع ندارد. ۲۵.۶ گیگابایت بر ثانیه پهنای باند این پردازنده گرافیکی بسیار کم است، همان‌طور که همه می‌دانند ۶۸ گیگابایت بر ثانیه پهنای باند پردازنده گرافیکی کنسول ایکس‌باکس وان هم آنقدرها زیاد نیست. برای رسیدن به عملکرد قابل قبول، داشتن ESRAM بالا حیاتی است. اما من دارم درباره چشم‌انداز پورت بازی‌های کنسول‌های نسل حاضر بر روی سوییچ صحبت می‌کنم. سوییچ مسلما در برابر کنسول‌های نسل قبل بهتر عمل خواهد کرد و ممطمئنا قابلیت tiled rasterizer معماری Maxwell به اجرای روان رندرهایی که بر اساس سایه‌زن‌های برداری و سایه‌زن‌های پیکسلی قدیمی هستند، کمک خواهد کرد. اما خیلی بد است که کنسول‌های نسل قبل آخرین بازی‌های بزرگ AAA خود را سال پیش عرضه کردند. پورت آسان بین دو کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ و سوییچ دیگر در دسترس نیست. و سخت‌افزار ایکس‌باکس وان هم که با طور قابل ملاحظه‌ای سریع‌تر است. بی‌پرده بگویم پورت مستقیم و کامل امکان‌پذیر نیست و محتوای بازی‌ها هم، باید ساده‌تر و (برای رندرینگ) آسان‌تر شوند.

نینتندو سوییچ در مارس ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

نظر شما درباره صحبت‌های سباستین آلتونن چیست؟ 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده