نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵

معرفی اولین مانیتور 4K HDR دنیا با پنل Full LED توسط ایسوس

در CES 2017، ایسوس اولین مانیتور حرفه‌ای Direct-lit UHD HDR دنیا را معرفی کرد.

شرکت Asus در جریان نمایشگاه CES 2017، مانیتور ۳۲ اینچی ProArt PA32U را معرفی کرد. نوع این مانیتور Direct-lit LED 4K UHD HDR است. در اکثر نمایشگرهای LED موجود در بازار، چراغ‌های LED در حاشیه نمایشگر قرار می‌گیرند و نور از لبه‌ها به کل سطح پنل نمایشگر تابانده می شود. اما در نمایشگرهای Full LED، چراغ‌های LED در کل سطح پنل پشت پنل تقسیم می‌شوند. این پنل‌ها، عموما نوردهی دقیق‌تری دارند و دقت نمایش رنگ‌ها و تصاویر در آن‌ها بیشتر از پنل‌های Edge LED است. در این نمایشگرها، ال‌ای‌دی‌ها به مناطق مختلفی تقسیم می‌شوند و هر کدام از این مناطق به صورت مستقیم نوردهی می‌شوند. هر چه تعداد این مناطق بیشتر شود، دقت نمایش رنگ‌ها و کنتراست تصویر نیز بالاتر می‌رود.

مانیتور جدید ایسوس، دارای ۳۸۴ منطقه LED است و شدت روشنایی آن 1000cd/m2 است. از نظر دقت نمایش رنگ‌ها، مانیتور PA32U قادر است ۹۹.۵ درصد از استاندارد Adobe RGB و ۱۰۰ درصد از استاندارد sRGB را پوشش دهد که این نمایشگر را به یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تدوینگران و گرافیست‌ها تبدیل می‌کند.

پنل این مانیتور جدید ایسوس از فناوری کوانتوم دات پشتیبانی می کند و توانایی پخش یک میلیارد رنگ را در مقایسه با ۱۶ میلیون رنگ نمایشگرهای عادی داراست. 

این مانیتور از درگاه USB 3.1 و تاندربولت ۳ به همراه پهنای باند ۴۰ گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند یک مانیتور 4K UHD دیگر را نیز به آن متصل کند. ایسوس هنوز زمان عرضه و قیمت PA32U را اعلام نکرده است. 

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت مانیتور به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید؛ در این بخش انواع مانیتور سامسونگ، ال جی، بنکیو، ایسوس، اچ پی، دل و ایسر برای مصارف گیمینگ و اداری در دسترس خواهد بود.

تمام مقالات زومجی از نمایشگاه CES 2017 را از اینجا بخوانید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده