// پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۱

اطلاعات بیشتر از حالت گیمینگ ویندوز 10

توسعه دهندگان از طریق حالت گیمینگ ویندوز 10 می‌توانند بازی‌های خود را بر روی ویندوز 10، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس اسکورپیو بهینه کنند.

مدتی پیش بود که خبری منتشر شد از اینکه بزودی حالتی جدید بنام گیمینگ برای ویندوز 10 منتشر خواهد شد که با تغییراتی در الگوریتم پردازنده‌ها، بازی‌ها را بهینه سازی خواهد کرد. حال سایت Windows Central اطلاعات جدیدتری از این حالت را فاش کرد. در واقع حالت گیمینگ قابلیتی است برای سازنده‌ها که می‌توانند عملکرد بازی‌های خود را بر روی ویندوز 10، ایکس‌باکس وان و پروژه اسکورپیو به ساده‌ترین روش تنظیم کنند.

برای ایکس‌باکس وان رزولوشن مورد نظر 900p و 1080p است ولی مایکروسافت برای پروژه اسکورپیو نرخ فریم ۶۰ و رزولوشن 4K را هدف قرار داده است. همچنین اعلام شده که این ویژگی فقط مختص به بازی‌هایی است که تحت ویندوز 10 عرضه می‌شوند. از این‌رو تمامی بازی‌های انحصاری مایکروسافت و بازی‌های چند پلتفرمه‌ای که بر روی فروشگاه ویندوز 10 عرضه می‌شوند، از حالت گیمینگ ویندوز 10 پشتیبانی خواهند کرد.

ظاهرا کیت توسعه دهندگی این ویژگی از تابستان ۲۰۱۶ برای توسعه دهندگان فرستاده شده بود و در پاییز و زمستان نیز بروزرسانی‌هایی برای این کیت در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است. ظاهرا مایکروسافت با انجام این کارها سعی کرده است تا شرایط مناسبت‌تری برای توسعه دهندگان فراهم کند تا بازی‌های خود را بدون هیچ بروزرسانی اضافه‌ای برای پروژه اسکورپیو عرضه کنند.


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده