// پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۹

با HDMI 2.1 می‌ توانید از رزولوشن 8K لذت ببرید

در جریان نمایشگاه CES 2017 از پورت HDMI 2.1 رونمایی شد.

قطعا هرچقدر رزولوشن یک تلویزیون بالاتر باشد، کیفیت نمایش تصویر نیز بالاتر می‌رود و به لطف پورت HDMI می‌توان از طریق کنسول یا دستگاه‌های پشتیبانی کننده 4K محتویات مربوطه را با بالاترین کیفیت تماشا کنید. حال در جریان نمایشگاه CES 2017 پورت‌های جدید HDMI با نام HDMI 2.1 معرفی شد.

پورت‌های HDMI 2.1 در واقع نسل جدید است که می‌تواند هم از رزولوشن 8K و هم از نرخ فریم‌های بالا پشتیبانی کند. برای این پورت دو حالت در خروجی تصاویر وجود دارد. یا می‌توایند رزولوشن 4K با سرعت ۱۲۰ هرتز دریافت کنید یا اینکه رزولوشن 8K با سرعت ۶۰ هرتز دریافت کنید. همچنین برای دریافت خروجی 8K همراه با HDR نیاز به یک کابل با پهنای باند ۴۸ گیگابایت بر ثانیه دارید.

از طرفی HDR جدیدی که این پورت برای شما به ارمغان می‌آورد رنگ بندی‌ها را در هر صحنه یا حتی در هر فریم بهینه‌تر از قبل به تصویر می‌کشد و تصاویری که مشاهده خواهید کرد نسبت به قبل زنده‌تر و واقعی‌تر هستند. همچنین گیمرها نیز می‌توانند از Game Mode VRR نهایت استفاده ببرند. این حالت بشما اجازه می‌دهد تا از نظر صداگذاری و افکت‌های تصویری، خروجی بهتری را دریافت کنید.

پورت HDMI 2.1 برای نیمه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی در نظر گرفته شده است و همچنین در نمایشگاه CES 2017 هیچ کمپانی تلویزیون‌هایی با پشتیبانی از این پورت را معرفی نکرد. باید منتظر بمانیم ببینید تا نیمه دوم ۲۰۱۷ میلادی کدام یک از برند‌ها تلویزیون‌های جدید خود با پشتیبانی از پورت HDMI 2.1 را معرفی خواهند کرد.

تمام مقالات زومجی از نمایشگاه CES 2017 را از اینجا بخوانید.


منبع Engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده