نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۶

معرفی مادربردهای سری ۲۰۰ اینتل توسط ایسوس

ایسوس در نمایشگاه CES 2017 از مادربردهای سری ۲۰۰ اینتل خود رونمایی کرد.

در جریان CES 2017، ایسوس مادربردهای مبتنی بر چیپست Z270 خود را معرفی کرد. مادربردهایی که برای استفاده با پردازنده‌های نسل هفتم اینتل موسوم به کبی لیک طراحی شده‌اند. این مجموعه شامل مدل‌های بسیاری از جمله نسل جدید مادربردهای Republic of Gamers و نمونه‌هایی مانند Maximus IX است. علاوه بر جدیدترین مادربردهای گیمینگ ROG Strix، سری جدید محصولات ایسوس با نام سری پرایم برای نهایت سفارشی‌سازی روزانه و همچنین مادربردهای Workstation ایسوس در سری  TUFبا قابلیت‌های بهبود یافته اورکلاک و پایداری در استفاده‌های طولانی مدت نیز به سبد کالای ایسوس اضافه شده‌اند.

ASUS Series 200

ویژگی های اورکلاک تخصصی ROG Maximus IX دارای ویژگی‌های گیمینگ و اورکلاک تخصصی هستند. علاقمندان به اورکلاک و خارج شدن از محدودیت‌ها با نیتروژن مایع یا هلیوم مایع رکوردهایی را در WRs و GFPs به ثمر رسانده‌اند.

Asus

سری جدید مادربردهای گیمینگ ROG شامل مدل‌های Maximus IX Extreme, Maximus IX Formula, Maximus IX Hero و دو مدل جدید Maximus IX Code و Maximus IX Apex بوده و از گروه ROG Strix به همراه چیپست Z270 و آخرین فناوری‌های پردازشی اینتل عرضه شده‌اند. سری جدید مادربردهای ROG به همراه فناوری اختصاصی-صوتی SupremeFX، سامانه‌های خنک کننده بادی/آبی، عملکرد خودکار اورکلاک، چاپ سه بعدی و Aura Sync عرضه شده‌اند.

Asus

مادربرد Maximus IX Apex به عنوان پرچمدار جمهوری گیمرهای ایسوس شناخته می‌شود. دو اسلات M.2 بر روی این محصول نصب شده است. هیت سینک‌های قرار گرفته بر روی آن با ظاهر خود نشانگر یک سیستم گیمینگ تمام عیار هستند. دو مادربرد Maximus IX Extreme  و Maximus IX Formula نیز به سامانه‌های خنک‌کننده مایع مجهز خواهند بود.

Asus

مدار اختصاصی ایسوس در این زمینه برای تشخیص دمای ورودی/خروجی و حتی نشت مایع در مادربردهای فوق تعبیه شده است. همچنین این پوشش یک تکه، اسلات و ماژول‌های M.2 را نیز پوشش می‌دهد. تهویه M.2 جهت جلوگیری از گلوگاه مسئله‌ای مهم است. نتیجه قابلیت اطمینان بالا و عملکرد پایدار است. تمامی مادربردهای سری ROG به وسیله نصب هدرها و سنسورهای واتر کولینگ، مدیریت کامل این بخش اعم از درجه حرارت و نظارت را برای کاربران فراهم می‌سازد.

Asus

مدل‌های دیگر از مادربردهای گیمینگ سری ROG شامل ROG Strix Z270E Gaming, ROG Strix Z270F Gaming, ROG Strix Z270H Gaming ATX, mATX ROG Strix Z270G Gaming and mini-ITX ROG Strix Z270I Gaming. ROG Strix Z270 نیز دارای ترکیبی بسیار خوب برای بازی، عملکرد برتر صوتی SupremeFX، تجربه بصری Aura Sync، نشان درخشان و پر ابهت ROG در کنار ترکیب هزاران رنگ مختلف است و کارایی بی‌نظیر بازی را در مادربوردهای میان‌رده فراهم می‌آورد.

Asus

Prime ایسوس: ساخته شده برای بهترین‌ها

Primeها نیز با استفاده از فناوری اختصاصی ایسوس 5-Way Optimization قادر به اورکلاک آسان پردازنده تا فرکانس ۴.۸ گیگاهرتز و بیشتر هستند. همچنین فناوری Fan Xpert 4 نیز به منظور نظارت بر دمای کارت گرافیک در تمامی شرایط در این محصولات به خدمت گرفته شده است. این مادربردها به نسل سوم از DDR4 T-Topologyها مجهز هستند و به آسانی قادر به اورکلاک حافظه‌های رم تا فرکانس ۳۸۶۶ مگاهرتز و بیشتر خواهند بود. در حالی که فناوری حفاظتی 5X Protection III از سخت‌افزارهای گران‌قیمت شما در برابر مشکلاتی اعم از تداخل سیگنال و نوسان جریان محافظت می‌کند، فناوری  SafeSlot نیز به شما تضمین خواهد داد که اسلات‌های توسعه مادربورد تا ۱.۶ برابر مقاوم‌تر از گذشته هستند. مادربردهای سری Prime همگام با فناوری Aura Sync و هدرهای چهار پین افزودنی، قابلیت اتصال قطعات سه بعدی، سیستم صوتی با کدک S1220A و تراشه‌های Realtek با خروجی نسبت سیگنال به نویز ۱۲۰ دسیبل و ۱۱۳ دسیبل، صدایی فراتر از تصور را به شما ارائه خواهد داد. سیستم صوتی این مادربردها به فناوری سنجش امپدانس برای بدست آوردن بهترین میزان جریان دریافتی هدفون مجهز هستند. همچنین استانداردهای DTS Headphone:X® و  صدای فراگیر سه بعدی نیز برای دریافت صدای همه‌جانبه در هدفون و اسپیکرهای دالبی به این بخش افزوده شده است.

Asus

 مادربردهای ایسوس  Z270به دو اسلات M.2 مجهز هستند که از مسیر پر سرعت PCIe بهره می‌برند. بدین ترتیب پهنای باندی تا ۳۲ گیگابیت در ثانیه در اختیار آنها قرار می‌گیرد. رابط‌های USB 3.1 در نمونه‌های Type A و Type C به همراه پشتیبانی از حافظه‌های جدید کمپانی اینتل موسوم به Optane برای تکمیل فرآیند سرعت در مادربردهای Prime ایسوس در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

سری TUF ایسوس

مادربردهای سری نظامی ایسوس در خانواده قدرتمند و بدون محدودیت TUF جای می‌گیرند که دارای گواهینامه‌های نظامی هستند. برای اولین بار شاهد مادربردهای TUF با قابلیت اورکلاک بالا خواهیم بود. ارائه فناوری ایسوس  T-Topology DDR4 و قابلیت اورکلاک حافظه‌های رم تا فرکانس ۳۸۶۶ مگاهرتز و بیشتر، به همراه ژنراتور اختصاصی ایسوس جهت افزایش فرکانس پایه تا ۴۲۵ مگاهرتز نیز برای TUFها تعریف شده است. در کنار بهبودهای اضافه شده به پردازنده‌های نسل هفتم اینتل، فناوری اختصاصی Thermal Radar 2+ با کاربرد نظارت بر دما و همچنین TurboV Processing Unit با هدف کنترل و اعمال ولتاژ دقیق نیز به قابلیت‌های مهم و برجسته TUF اضافه شده‌اند. سامانه TUF ICe مجهز به یک ریزپردازنده اختصاصی است؛ این فناوری ضمن مدیریت و نظارت بر دما، سرعت فن و سنسورهای تعبیه شده در مادربرد ، تنظیمات را به دو شیوه دستی و اتوماتیک در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Asus

Thermal Radar 2+ و TUF Detective 2 کنترل و نظارت بر دمای کارت گرافیک و پردازنده را به طور همزمان مهیا کرده‌اند. سنسورهای متعدد به شما کمک خواهد کرد تا به طور دقیق و هر لحظه از دمای سخت‌افزارهای اصلی خود آگاه باشید و در صورت لزوم تمهیداتی را برای حفاظت از آنها بیاندیشید.

Asus

TUF با پوشش زرهی و زیبای خود در هاله‌های RGB، یک فناوری تهویه با قابلیت نصب فن در بخش مدار رگولاتور فاز را ارائه می‌دهد. پس از نصب این فن می‌توانیم شاهد کاهش دمای این منطقه تا ۱۸.۹ درجه سانتیگراد باشیم. مادربردهای TUF Z270 سیستم صوتی فراگیر سه بعدی را به همراه تراشه‌های Realtek S1220A،Crystal Sound 3 و DTS Headphone:X در خود حمل می‌کند. این مادربرد جهت کار با کارت گرافیک‌های  رده ایستگاه کاری مانند Quadro بهینه گشته و سازگاری کامل با تمامی محصولات موجود از برندهای معتبر در این سری تضمین شده است.

مادربردهای ایستگاه کاری ایسوس

مادربردهای سری ایستگاه کاری ایسوس با چیپ‌ست Z270 و پشتیبانی از آخرین نسل هفتم اینتل ارتقاء یافته‌اند. ایسوس  Z270-WS برای حصول اطمینان از نهایت عملکرد خود، Way Optimization  5-را در اختیار شما قرار خواهد داد که تنها با چند کلیک به توان دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد. Z270-WS دارای چهار اسلات PCI Express x16 است که توسط فلز کاری اضافی در قالب فناوری SafeSlot مسحتکم و قابل اطمینان شده‌اند.

Asus

دو فناوری NVIDIA Quadro SLI و AMD CrossFireX که برای تولید کنندگان محتوا گرافیکی و مهندسی بسیار حائز اهمیت است، برای شما به آسانی بهینه گشته و حداکثر کارایی را به نمایش خواهد گذاشت. به مانند سری Prime ایسوس، مادربرد  Z270-WS نیز از تراشه صوتی Realtek S1220A و فناوری Crystal Sound 3 برخوردار است. برای ذخیره‌سازی حرفه‌ای، پر سرعت و بدون دغدغه، اسلات های دو گانه با پشتیبانی از حافظه های M.2 و U.2 با سرعت ۳۲ گیگابیت در ثانیه، رابط‌های USB 3.1 در مدل‌های Type A و Type C در کنار پوشش فلزی ضد زنگ و ضد تداخل سیگنال که به مانند یک چتر بر سر پنل I/O کشیده است، ارائه خواهند داد. دو رابط Intel Gigabit LAN نیز برای ارتباط بدون وقفه شبکه در این مادربرد ایستگاه کاری مورد استفاده قرار گرفته است. ایسوس در سری مخصوص ایستگاه کار خود مانند قبل، از شبکه دوگانه و گیگابیتی اینتل بر روی مادربرد و ThunderboltEX 3 به صورت یک افزونه مجزا در بسته محصول خود قرار داده است تا بالاترین سرعت انتقال و بهترین سازگاری را برای حرفه ای در پی داشته باشد.

تمام مقالات زومجی از نمایشگاه CES 2017 را از اینجا بخوانید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده