// پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱

بازی های نینتندو سوییچ با موتور گرافیکی Unreal Engine ساخته می‌شوند

تاکایوکی کاواساکی اعلام کرده که بازی‌های نینتندو سوییچ با موتور گرفیکی آنریل انجین ساخته خواهند شد.

از زمان عرضه شدن موتور گرافیکی آنریل انجین در سال ۱۹۹۸ میلادی تا به امروز بازی‌های زیادی بر روی پلتفرم‌های مختلف از این موتور گرافیکی استفاده کرده‌اند و خب اگر مطلع شویم نینتندو سوییچ نیز از آنریل انجین استفاده خواهد کرد، آن‌چنان شگفت زده نخواهیم شد.

تاکایوکی کاواساکی، مدیر منطقه ژاپن اپیک گیمز، در مصاحبه اخیر خود با Social VR Info اعلام کرده که خیلی از بازی‌هایی که برای نینتندو سوییچ در حال توسعه هستند از موتور گرافیکی آنریل انجین استفاده می‌کنند. متاسفانه لیست این بازی‌ها اعلام نشده است یا اینکه آیا این بازی‌ها از آنریل انجین ۴ استفاده می‌کنند یا خیر.

یاسوهیسا در تابستان ۲۰۱۵ میلادی اعلام کرده بود که Dragon Quest با موتور گرافیکی آنریل انجین استفاده می‌کند و از آن‌جایی که حال کاواساکی اعلام کرده که نینتندو سوییچ از این موتور گرافیکی استفاده می‌کند، می‌توان نتیجه گرفت که Dragon Quest XI یکی از ابتدایی‌ترین بازی‌های استفاده کننده از آنریل انجین برای سوییچ است که در سال آینده عرضه خواهد شد.

نکته جالب مصاحبه کاواساکی این است که توسعه دهندگان ژاپنی شدیدا به ساخت بازی با موتور گرافیکی آنریل انجین مشتاق هستند و از طرفی خیلی از توسعه دهندگان در حال ساخت بازی‌های چند پلتفرمه هستند ولی مشخص نیست که آیا این بازی‌ها برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شوند یا نه.

موتور گرافیکی آنریل انجین در ابتدا ساخته شده بود تا قدرت خود را بر روی بازی‌های شوتر اول شخص به تصویر بکشد ولی پس از تست‌های انجام شده این موتور گرافیکی بر روی سبک‌های دیگر نظیر مخفی کاری، نقش آفرینی یا MMO توانست به موفقیت دست پیدا کند. حال چهارمین نسخه از آنریل انجین وارد نسل هشتم شده است و انتظار داریم شاهد بازی‌هایی بر روی رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ با استفاده از آنریل انجین ۴ باشیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده