// سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

کاهش سهام کپکام پس از عرضه شدن Resident Evil 7

ظاهرا به دلیل عرضه کمتر بازی Resident Evil 7 نسبت به نسخه‌های قبلی، سهام کمپانی کپکام کاهش یافته است.

به‌ دنبال عرضه شدن بازی Resident Evil 7: Biohazard در تاریخ پنج بهمن (۲۴ ژانویه)، کمپانی کپکام، سازنده و ناشر این بازی، در تاریخ هشت بهمن ماه (۲۷ ژانویه) اعلام کرده بود که ۲.۵ میلیون نسخه از این بازی برای خرده فروشی‌ها ارسال کرده است. همچنین این کمپانی افزوده بود که بازی رزیدنت اویل 7 شروع خوبی را آغاز کرده است ولی بنظر می‌رسد نتایج تجاری بازی آن چنان مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفته است.

در جدیدترین اخبار بازی،‌ مشخص شده است که پس از این گفته‌ها و اعلام رقم ۲.۵ میلیون نسخه، سهام کمپانی کپکام با کاهش بیش از ۳ درصد مواجه شده است. شاید بتوان دلیل این افت سهام را به اعلام رقم نسخه‌های فرستاده شده برای خرده فروشی‌ها دانست. وقتی به نسخه‌های پیشین این مجموعه نگاه می‌کنیم، کمپانی کپکام برای بازی Resident Evil 5 در هفته اول عرضه خود چهار میلیون نسخه و بازی Resident Evil 6 در هفته اول ۴.۵ میلیون نسخه را به خرده فروشی‌ها ارسال کرده بودند.

در بین نسخه‌های این مجموعه نسخه پنجم و ششم با فروشی معادل ۷.۱ میلیون نسخه و ۶.۶ میلیون نسخه پرفروش‌ترین نسخه‌های رزیدنت اویل هستند و البته باید منتظر بمانیم تا در طولانی مدت فروش نسخه هفتم را مشاهده کنیم. از طرفی کپکام بر این باور است که Resident Evil 7 تا تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ (۳۱ مارس) می‌تواند چهار میلیون نسخه فروش داشته باشد.

البته با این که یک هفته از عرضه این بازی می‌گذرد هنوز آمار فروش نسخه هفتم منتشر نشده و فقط رقم مربوط به تعداد نسخه‌های ارسالی مشخص شده است. ظاهرا فردا کپکام اخبار تکمیلی حول این موضوع را منتشر خواهد شد. با تمام این تفاسیر بازی رزیدنت اویل ۷ توانسته است در هفته اول عرضه خود صدر جدول فروش انگلستان را از آن خود کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده