نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

بنیان گذار باندای نامکو در سن ۹۱ سالگی درگذشت

کمپانی باندای نامکو امروز اعلام کرد که بنیان‌گذار این کمپانی، اخیرا در سن ۹۱ سالگی فوت کرده است.

ماسایا ناکامورا، بنیان‌گذار کمپانی باندای نامکو است که در سال ۱۹۵۵ این شرکت را تاسیس کرد. امروز Bandai Namco اعلام کرد که ناکامورا هفته گذشته و در سن ۹۱ سالگی فوت کرده است. دلیل اینکه این خبر با تاخیر یک هفته‌ای اعلام شده، درخواست شخص ناکامورا بوده که خواسته بود مراسم تدفینش فقط با حضور بستگان نزدیک برگزار شود و خبر درگذشت‌اش پس از مراسم عمومی شود.

ناکامورا متولد سال ۱۹۲۵ و فارغ‌التحصل دانشگاه ملی یوکوهاما بود که در سال ۱۹۵۵ کمپانی Nakamura Manufacturing را تاسیس کرد. نام این مجموعه در سال ۱۹۷۷ به نامکو تغییر پیدا کرد و ناکامورا در سال ۲۰۰۲ به عنوان رییس نامکو انتخاب شد. وی در سال ۲۰۰۵ به سمت مشاور عالی باندای نامکو منصوب شد و در سال ۲۰۰۶ نیز رییس باندای نامکو گیمز (که امروز با نام باندای نامکو ایترتینمنت شناخته می‌شود) و نامکو شد و پس از گذشت دو ماه از این انتصاب تصمیم گرفت در سمت مشاور عالی افتخاری در این دو مجموعه فعالیت کند.

ناکامورا با اینکه سمت‌های مختلفی در مجموعه نامکو طی سال‌های گذشته داشته، ولی یکی از تاثیرگذار‌ترین افراد در صنعت بازیسازی ژاپن به شمار می‌رود. ناکامورا را پدر بازی‌های آرکید ژاپنی و مخصوصا بازی Pac Man می‌دانند که یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی است.


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده