// دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹

احتمال عرضه یک بازی از مجموعه Borderlands برای نینتندو سوییچ وجود دارد

Gearbox Software که از منتفی بودن عرضه Borderlands 3 برای نینتندو سوییچ خبر داده بود، احتمال عرضه یک بازی از این مجموعه برای سوییچ را رد نکرده است.

اواخر ماه گذشته بود که رندی پیچ‌فورد، رئیس استودیوی گیرباکس سافت‌ور (Gearbox Software) گفته بود بازی 3 Borderlands به خاطر به توافق نرسیدن مذاکرات با نینتندو، برای کنسول سوییچ عرضه نخواهد شد. پیچ‌فورد اما در جدیدترین اخبار بازی و در گفتگو با Glixel در این زمینه بیشتر شفاف‌سازی کرده است. او گفت گرچه از کنسول جدید هیجان‌زده شده ولی حداقل در آینده نزدیک، عرضه یک بازی از این مجموعه برای نینتندو سوییچ بعید است. به گفته او اگر کنسول به اندازه کافی بفروشد و ساخت نسخه‌ای از Borderlands برای این کنسول، باعث به خطر افتادن کیفیت بازی نشود، درنتیجه می‌تواند این بازی عرضه شود.

نینتندو تمایل دارد بهترین کار خود را ارائه کند، وقتی بهترین تجارب از محصولات خودشان را در اختیار ما می‌گذارند. فکر می‌کنم سناریویی شکل بگیرد که نینتندو سوییچ محلی برای گرد آمدن تعداد بسیار زیادی از مشتریان شود، و تجربه‌ای که ما می‌خواهیم از بازی ارائه دهیم را نیز به خطر نیاندازد. این می‌تواند باعت شود که ما یا Take-Two و 2K این کار را عملی کنیم.

به هر حال اما این موضوعی نیست که درحال حاضر فکر ما را مشغول کرده باشد. برای نینتندو هم به نظرم خیلی هوشمندانه، آن‌ها مجبور به ایجاد چنین اولویت‌بندی نیستند. فکر کنم بهتر باشد تصمیمی هم نگیرند. به نظرم اگر آن‌ها کاری را که در آن حرفه‌ای هستند (ساخت کنسول) به درستی انجام دهند، پشتیبانی کمپانی‌هایی چون ما را نیز تضمین خواهند کرد.

پیچ‌فورد در ادامه، از این صحبت کرد که ممکن است یک بازی Borderlands در نینتندو سوییچ، جامعه گیمرهایی به بزرگی پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس نداشته باشد که المان قابل حمل بودن را ندارند.

بیشتر افراد، دوست دارند بازی‌های بزرگی مثل ساخته‌های ما را در تلویزیون و با پلی‌استیشن و ایکس‌باکس تجربه کنند. به نظرم نینتندو اگر بخواهد گیمرها را از این موضوع دور کند برنده نخواهد شد. آن‌ها وقتی پیروز خواهند شد که چیزهایی را ارائه دهند که آن دو [پلتفرم] نمی‌توانند، کاری که دقیقا درحال انجامش هستند و باید هم دنبال کنند. اینجا جایی است که باید منابع خود را اختصاص دهند. به نظرم در این زمینه خیلی هم هوشمندانه عمل کردند.

شما می‌توانید متن کامل این مصاحبه را در Glixel مطالعه کنید.

Borderlands 3

مجموعه Borderlands توسط 2K Games منتشر می‌شود، شرکتی که زیرمجموعه Take-Two Interactive بوده و پیش از این اعلام شده بود که Take-Two نیز یکی از ده‌ها شرکتی است که در توزیع بازی برای سوییچ همکاری خواهد کرد. در همین رابطه پیش از این اعلام شده بود که NBA 2K در راه عرضه برای این کنسول خواهد بود.

پیچ‌فورد در ۱۵ فروردین ۹۵ (۳ آوریل ۲۰۱۶) در رویداد PAX East 2016 به شکل رسمی Borderlands 3 را تایید کرد. در آن زمان او گفته بود که «این قطعا یک بازی دیگر از Borderlands خواهد بود ولی معلوم هم نیست با همین اسم خطاب شود.»

در اصل اما اولین بار در دی ۹۳ (ژانویه ۲۰۱۵) و در جریان رویداد PAX South 2015 بود که بازی به شکل رسمی معرفی شد. در آن زمان پیچ‌فورد از لفظ «بزرگ‌ترین» برای بازی استفاده کرد و Take- Two نیز گفته بود هدف آن‌ها توسعه این بازی برای نسل بعد (نسل هشتم) خواهد بود که نشان می‌داد بازی درواقع برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و احتمالا رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

نخستین بازی Borderlands در سال ۲۰۰۹ و دومین بازی این مجموعه در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. سومین بازی خطی این سری اما Borderlands: The Pre-Sequel نام داشت که قبل از پورت شدن برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 برای پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 منتشر شده بود؛ این بازی البته در قالب Handsome Collection و در سال ۲۰۱۵ برای کنسول‌های نسل هشتمی ارائه شده بود. به گفته پیچ‌فورد در مصاحبه با Glixel، این مجموعه تاکنون موفق به فروش ۳۰ میلیون نسخه‌ای نیز شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده