نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۱

کاهش بینندگان فصل چهارم سریال Sherlock نسبت به فصل گذشته

با وجود آغاز بسیار خوب فصل چهارم سریال Sherlock، اما این سریال با کاهش تعداد بیننده نسبت به فصل گذشته مواجه شده است.

طرفداران زمان زیادی را برای آغاز پخش فصل چهارم شرلوک (Sherlock) صبر کرده‌اند. قسمت سوم فصل سوم در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۱۴ از شبکه بی‌بی‌سی پخش شد و پس از آن تنها یک قسمت از سریال شرلوک در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این قسمت، قسمت ویژه کریسمس این سریال بود که عروس نفرت‌انگیز (The Abominable Bride) نام داشت. سرانجام انتظارها به پایان رسید و اولین قسمت فصل چهارم سریال شرلوک که شش تاچر (The Six Thatchers) نام داشت، شب یکشنبه  اول ژانویه ۲۰۱۷ (۱۲ دی ۱۳۹۵) از شبکه بی‌بی‌سی به روی آنتن رفت. فیلمنامه این قسمت توسط استیون موفات و مارک گیتیس، سازنده و تهیه کننده این سریال، نوشته شده و کارگردانی آن بر عهده راشل تالالی بوده است.

در قسمت اول فصل چهارم سریال شرلوک شاهد بازگشت و هنرنمایی دوباره بندیکت کامبربچ در نقش شرلوک هولمز و مارتین فریمن در نقش دکتر جان واتسون بودیم. پایان این قسمت شاهد اتفاقات غیر قابل پیش بینی بودیم که اکثر طرفداران این سریال را شوکه کرد. حال طبق خبری که وب‌سایت ددلاین منتشر کرده است، ۸.۱ میلیون نفر بیننده قسمت اول فصل چهارم سریال شرلوک بوده‌اند. این سریال توانست پر بیننده‌ترین برنامه تلویزیون در نخستین روز سال جدید میلادی باشد. با این حال، فصل چهارم سریال شرلوک با کاهش بیننده نیز مواجه بوده است. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، قسمت اول فصل چهارم این سریال حدود ۳۰۰ هزار نفر بیننده کمتر از قسمت The Abominable Bride داشته و همچنین این قسمت ۱.۱ میلیون نفر بیننده کمتر از قسمت پایانی فصل سوم سریال شرلوک نیز داشته است.

برخی معتقد هستند که این کاهش تعداد بیننده بخاطر فاصله طولانی بین پخش فصل سوم و چهارم سریال شرلوک بوده است. طی این مدت تنها یک قسمت از سریال شرلوک منتشر شده که یک قسمت فرعی و ویژه کریسمس بوده است. با این حال، انتظار می‌رود که آمار بینندگان سرویس‌های دیجیتالی و دیگر پلتفرم‌ها و شبکه‌ها بتوانند آمار تعداد بیننده‌های قسمت اول فصل چهارم سریال شرلوک را ارتقا دهند. قسمت دوم فصل چهارم این سریال با نام کارآگاه دروغگو (The Lying Detective) در تاریخ ۸ ژانویه (۱۹ دی) و قسمت سوم با نام مشکل پایانی (The Final Problem) در تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۶ دی) از شبکه بی‌بی‌سی به روی آنتن خواهند رفت. مارک گیتیس، لوئیز بریلی، روپرت گراوس، اندرو اسکات و اونا استابس دیگر بازیگرانی هستند که در فصل چهارم سریال شرلوک حضور دارند. در این فصل سریال شرلوک، شاهد حضور توبی جونز نیز خواهیم بود. به نظر می‌رسد او نقش مهمی در اتفاقات این فصل سریال دارد.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده