نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

کمپانی آکیولس شرکت نوپای The Eye Tribe را خریداری کرد

سازنده‌ی هدست آکیولس ریفت استارتاپ دانمارکی The Eye Tribe را، که در زمینه‌ی فناوری‌های ردیابی چشم فعالیت می‌کند، تصاحب کرد.

کمپانی آکیولس وی‌آر، که آن را با هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت می‌شناسیم، ظاهراً این روزها به‌طور جدی به دنبال راه‌های نسبتاً جدید برای تعامل کاربران با محصولات‌اش می‌گردد. به‌گفته‌ی وب‌سایت تک‌کرانچ، این کمپانی به‌تازگی شرکت نوپای آی ترایب (The Eye Tribe) را خریداری کرده است. تا جایی که می‌دانیم آکیولس ریفت اکنون مالک ۱۰۰ درصد دارایی‌های آی ترایب است؛ اما هنوز از مبلغ قرارداد اطلاعی نداریم.

آی ترایب استارتاپی دانمارکی است که به‌طور تخصصی در زمینه‌ی فناوری‌های ردیابی چشم فعالیت می‌کند و زمینه‌ی شکل‌گیری آن طی سال ۲۰۰۷ میلادی در دانشگاه IT کپنهاگن شکل گرفته است. از آن زمان، این مجموعه تعداد کارمندان تمام‌وقت‌اش را به ۱۶ نفر رسانده و اولین کیت توسعه‌ی نرم‌افزارش را هم، برای به‌کارگیری فناوری ردیابی چشم، به بازار عرضه کرده است. آی ترایب در راه دستیابی به هدف‌اش تاکنون نزدیک به سه میلیون دلار سرمایه را از طریق سهام‌داران و همچنین کمک‌های دولتی جمع‌آوری کرده است. تکنولوژی ردیابی چشم آی ترایب با پلتفرم‌های مختلفی، از جمله پی‌سی‌ها و تبلت‌ها، سازگاری دارد و به این منظور طراحی شده تا تعامل کاربران با این پلتفرم‌ها را بهبود ببخشد و ساده‌تر کند.

هنوز مشخص نیست که آکیولس می‌خواهد به چه شکلی از قابلیت‌های زیر مجموعه‌ی جدیدش بهره ببرد؛ ولی طبیعتاً نتیجه‌ی کار را در آکیولس ریفت خواهیم دید.


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده