نویسنده: یونس بهرامی
// چهار شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹

توضیحات تازه کوجیما درباره‌ موتور گرافیکی Decima

هیدئو کوجیما در جدیدترین مصاحبه‌ی خود، درباره‌ی موتور گرافیکی Death Stranding یعنی Decima توضیحاتی ارایه داد.

در مراسم The Game Awards سال پیش، مشخص شد که Death Stranding، اثر جدید هیدئو کوجیما بعد از جدایی‌اش از کونامی، از موتور گرافیکی Decima استفاده خواهد کرد؛ موتوری که مالک آن استودیوی گوریلا گیمز است و در حال حاضر از آن برای ساخت Horizon: Zero Dawn استفاده می‌کند. 

حال کوجیما به‌تازگی در مصاحبه‌ای افزود که این تنها موتوری قرض گرفته شده از سوی یک استودیو نیست، بلکه این همکاری با گوریلا گیمز، زمانی که افراد تیم فنی کارشان را روی Death Stranding تمام کنند، سبب بهتر شدن این موتور گرافیکی خواهد شد. همچنین Death Stranding از نظر حالت گرافیکی و بصری نسبت به Horizon: Zero Dawn متفاوت خواهد بود. کوجیما می‌گوید: 

آخرین تریلری که از این بازی مشاهده کردید روی موتور گرافیکی گوریلا گیمز اجرا می‌شد، اما هدف ما این است که بازی از جهت حالت گرافیکی و بصری نسبت به Horizon: Zero Dawn تفاوت داشته باشد و از این رو تغییرات زیادی روی این موتور گرافیکی انجام دادیم. همچنین استفاده از موتور گوریلا گیمز، یک قرض ساده نیست و آن‌ها گفتند که می‌خواهند با کوجیما پروداکشنز همکاری داشته باشند.

همین‌طور در ادامه‌ی این مصاحبه، کوجیما از ریشه‌ی کلمه‌ی Decima چنین گفت:

این اسم برگرفته از جزیره‌ی مصنوعی ژاپنی Dejima است، اما از آنجا که تلفظ JI در زبان ژاپنی سخت است، اسم آن را به Decima تغییر دادیم. همچنین Decima یکی از الهه‌های سرنوشت است که گفته شده می‌تواند چرخه‌ی عمر انسان‌ها را افزایش دهد و فکر کردیم که چنین اسمی می‌تواند با کار ما به‌عنوان بازی‌سازها مناسب باشد.

 کوجیما مدتی پیش در توییتر خود، همکاری خود با گوریلا گیمز را با اکتشافات فضایی مقایسه کرد


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده