نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: Infinite Warfare سال را در صدر به پایان رساند

جدیدترین نسخه ندای وظیفه با نام Infinite Warfare سال ۲۰۱۶ را در صدر به پایان رساند.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد، در آخرین هفته سال ۲۰۱۶، بازی Call of Duty: Infinite Warfare توانست به صدر نشینی خود ادامه دهد و سال ۲۰۱۶ را در صدر به پایان برساند. 

از لحاظ انتشار بازی‌های جدید، این هفته، هفته بسیار آرامی بود و به همین دلیل فعل و انفعال بزرگی در جدول فروش هفتگی انگلستان رخ نداد. بازی FIFA 17، جدیدترین شبیه‌ساز فوتبال EA Sports، توانست به مانند هفته گذشته در مکان دوم قرار بگیرد و مکان سوم جدول این هفته هم تغییری به خود ندید و Battlefield 1 در جایگاه سوم خود باقی ماند. بازی Grand Theft Auto V، ساخته راک‌استار، سال ۲۰۱۶ را بسیار خوب و در مکان چهارم به پایان رساند. این بازی نسبت به هفته گذشته، یک پله صعود کرد. آخرین باری که GTA V در مکان چهارم قرار گرفته بود، مربوط به ۱۲ هفته پیش بود. 

صعود یک پله‌ای GTA V باعث شد که بازی یوبیسافت یعنی Watch Dogs 2 یک پله سقوط کند و از مکان چهارم هفته پیش، به مکان پنجم دست پیدا کند و در حقیقت جای خود را با GTA V عوض کرد. یکی دیگر از بازی‌هایی که در این هفته جایگاهش تغییر نکرده بود، بازی Mafia III بود که توانست جایگاه ششمی خود را در آخرین هفته سال ۲۰۱۶ حفظ کند. 

بازی مسابقه‌ای Rocket League ساخته سایانیکس توانست با ۵ پله صعود، دوباره وارد جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شود و در جایگاه هفتم قرار بگیرد. یکی از صعودهای قابل توجه این هفته، صعود ۱۸ پله‌ای بازی Uncharted 4 بود. این بازی توانست به دلیل فروش‌های ویژه باندل بازی در خرده‌فروشان مختلف، از مکان ۲۶ به مکان هشتم جدول هفته آخر سال ۲۰۱۶ فروش انگلستان برسد. دیگر بازی Ubisoft یعنی Steep نیز دو پله سقوط تجربه کرد و به مکان نهم رسید. جایگاه آخر ۱۰ بازی پرفروش این هفته انگلستان نیز در اختیار بازی The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition قرار گرفت. نسخه ریمستر بازی فوق‌العاده محبوب بتسدا با یک پله سقوط به این جایگاه دست پیدا کرد.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۳۱ دسامبر (۱۱ دی) مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Call of Duty: Infinite Warfare
پایان سال میلادی در صدر

۲

۲
FIFA 17
-

۳

۳

Battlefield 1
-

۴

۵
Grand Theft Auto V
دستیابی به مکان چهارم پس از ۱۲ هفته

۵

۴
Watch Dogs 2
-

۶

۶
Mafia III
-

۷

۱۲
Rocket League
صعودی ۵ پله‌ای و ورود دوباره به جدول

۸

۲۶
Uncharted 4: A Thief's End
صعود ۱۸ پله‌ای به لطف فروش‌های ویژه

۹

۷
Steep
دو پله سقوط

۱۰

۹
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
-


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده