نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲

معرفی فیلم های جشنواره فجر: آباجان

با معرفی فیلم آباجان نامزد بخش سودای سیمرغ در سی و پنجمین جشنواره فیلم همراه زومجی باشید.

روز گذشته جشنوراه فیلم فجر امسال رسماً کار خود را آغاز کرد و از فردا هم اکران فیلم‌ها شروع خواهد شد. در سری مطالب معرفی فیلم‌های جشنواره فجر، ابتدا سراغ فیلم آباجان ساخته‌ی هاتف علیمردانی می‌رویم که فاطمه معتمدآریا و سعید آقاخانی از بازیگران اصلی آن هستند. علیمردانی علاوه بر کارگردانی، فیلم‌نامه نویس و تهیه‌کننده‌ی آباجان را نیز برعهده دارد. او در فیلم جدید خود سراغ اوضاع جامعه‌ی ایران در دهه‌ی شصت رفته است، مضمونی که به تازگی توجه کارگردان‌های زیادی را به خود جلب کرده است.

علیمردانی در حال حاضر فیلم هفت ماهگی را روی پرده دارد که حامد بهداد و باران کوثری از بازیگران آن هستند. این دو بازیگر امسال هم با فیلم سد معبر در جشنواره فجر حضور دارند. نقد هفت ماهگی را می‌توانید در بخش نقد فیلم و سریال زومجی مطالعه کنید. در ادامه نگاهی کلی به فیلم آباجان که در بخش مسابقه‌ای سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است می‌اندازیم.

خلاصه داستان: روایت خانواده‌ای که در دهه شصت در شهر زنجان زندگی می‌کنند. خانواده‌ای که جنگ و فضای آن سال‌ها تأثیر زیادی روی زندگیشان می‌گذارد.

کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده: هاتف علیمردانی

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، شبنم مقدمی، محمد نظرعلیان، فریبا متخصص، حمیدرضا آذرنگ، محمدرضا غفاری، محمود نظرعلیان و ماهان نصیرى

سایر عوامل: مدیر فیلمبردارى: حسین جعفریان/ تدوین: امیر ادیب‌پرور/ طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایرى/ طراح چهره‌پردازى: مهرداد میرکیانى/ صدابردار: محمود خرسند/ آهنگساز: افشین عزیزى/ طراح جلوه‌هاى ویژه: محمد لطفعلى/ منشى صحنه: نسیم سید علیخانى/ عکاس: على نیک‌رفتار

فیلم آباجان

فیلم آباجان

فیلم آباجان

فیلم آباجان


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده