نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

هیدیو کوجیما: Death Stranding یک بازی کاملا متفاوت است

هیدیو کوجیما اخیرا اعلام کرده که بازی Death Stranding یک اثر بسیار متفاوت در قیاس با سایر بازی‌ها است.

هیدیو کوجیما، خالق سری Metal Gear، پس از جدا شدن از کونامی مدتی است که ساخت بازی جدید خود با نام Death Stranding را کلید زده است. در این بازی بازیگران مطرحی چون نورمن ریداس، گیلرمو دل تورو و مدس میکلسن حضور دارند. تا به امروز دو تریلر بسیار مرموز و عجیب از آن منتشر شده است که بیشتر از آنکه اطلاعاتی در مورد بازی ارائه دهند، سوال‌های زیادی برای گیمر‌ها ایجاد کرده‌اند. حال در جدیدترین اخبار بازی، کوجیما مصاحبه‌ای با BBC داشته و در آن در مورد بازی جدید خود سخن گفته و حتی کارش را به گروه‌های موسیقی مشهور تشبیه کرده است:

هدف ما این است که گیمر‌ها خیلی زود بتوانند با بازی Death Stranding ارتباط برقرار کنند و در همان ساعت‌های اولیه خیلی راحت بتوانند آن را بازی کنند. ولی هدف اصلی ما این است که پس از گذشت ساعاتی، گیمر‌ها حس کنند که بازی بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. در اصل Death Stranding شبیه هیچ یک از بازی‌هایی که تجربه کرده‌اید نخواهد بود.

گروه‌های موسیقی مشهوری که نام‌شان در تاریخ ثبت شده، همواره با آغوش باز از تغییرات استقبال کرده‌اند و موسیقی‌هایشان را نسبت به کار‌های قبلی‌شان تغییر داده‌اند. این کار حتی شاید باعث شده تا آن‌ها برخی از طرفداران‌شان را از دست بدهند، ولی در عین حال طرفداران جدیدی نیز پیدا کرده‌اند. هدف من از خلق Death Stranding گام برداشتن در چنین مسیری است.

در ادامه از کوجیما سوال شد که به نظر وی آینده سرگرمی‌ها و بازی‌های ویدیویی به چه شکل خواهد بود و او گفت:

این روز‌ها مردم زندگی بسیار پرمشغله‌ای دارند و زمان کمی برایشان باقی می‌ماند تا بتوانند سراغ سرگرمی‌ها بروند. از این رو آن‌ها دنبال سرگرمی‌هایی هستند که چندین نوع مختلف از سرگرمی را با هم ترکیب می‌کند. پس اگر صرفا ما بخواهیم که فقط یک بازی معمولی بسازیم، احتمال اینکه مردم سراغ آن بروند کم خواهد بود. پس باید نوعی از سرگرمی را در بازی‌های‌مان پدید بیاوریم که چندین مدیوم را با یکدیگر ترکیب می‌کند. ما باید روی خلق چنین تجربه‌هایی تمرکز کنیم.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده