نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰

بازی DiRT 4 رسما معرفی شد

استودیو کد مسترز رسما با انتشار تریلری بازی ماشین سواری DiRT 4 را معرفی کرد که امسال عرضه خواهد شد.

کد مسترز را می‌توان یکی از موفق‌ترین استودیو‌ها در زمینه ساخت بازی‌های سبک ریسینگ دانست و سری DiRT این استودیو هم یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های سبک رانندگی است که مسابقات رالی را شبیه‌سازی می‌کند. کد مسترز پس از عرضه بازی DiRT 3 در سال ۲۰۱۱، دو نسخه فرعی از این مجموعه را با نام‌های Dirt Showdown و DiRT Rally عرضه کرد که مخصوصا بازی دوم کیفیت بسیار خوبی داشت. حال این استودیو جدیدترین نسخه اصلی از مجموعه دیرت را با نام DiRT 4 معرفی کرده است. همزمان با معرفی بازی یک تیزر تقریبا یک دقیقه‌ای نیز از آن منتشر شده که می‌توانید در ادامه تماشا کنید:

| |

به نظر می‌رسد که کد مسترز قصد دارد بازی DiRT 4 نیز مانند DiRT Rally یک بازی شبیه‌ساز و واقع‌گرایانه باشد و از این رو در این بازی شاهد لایسنس رسمی FIA World Rallycross Championship خواهیم بود. به‌علاوه مسابقات بازی در مناطقی چون ولز، استرالیا، میشیگان، اسپانیا و سوئد جریان خواهند داشت و شاهد بیش از ۵۰ ماشین مخصوص مسابقات رالی نیز خواهیم بود. سازندگان همچنین اعلام کرده‌اند که بازی دارای یک بخش تک‌نفره (Career) غنی خواهد بود و علاوه بر آن بخش چندنفره بازی نیز بهبود‌های زیادی در مقایسه با نسخه‌های پیشین داشته است.

کد مسترز همچنین یک قابلیت جدید با نام «Your Stage» برای بازی در نظر گرفته که به شما اجازه می‌دهد شرایط و پارامتر‌های مختلفی را پیش از آغاز مسابقه انتخاب کنید و سپس بازی بر اساس این تنظیمات یک جاده برای‌تان می‌سازد که حتی می‌توانید آن را با دیگر گیمر‌ها به اشتراک بگذارید. قابلیت شخصی‌سازی و تیونینگ ماشین نیز در بازی دیده می‌شود و قادر خواهید بود ماشین‌تان را بر اساس شرایط جوی یا شرایط جاده دستکاری کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشد. کد مسترز همچنین اعلام کرد که سیستم فیزیک بازی واقع‌گرایانه‌تر از قبل خواهد بود و برای مثال تصادفات و برخورد‌ها و تاثیر آن‌ها روی ماشین طبیعی‌تر از قبل خواهد بود.

با اینکه DiRT 4 همین امروز معرفی شده، ولی سازندگان تاریخ عرضه آن را نیز مشخص کرده‌اند و این بازی قرار است ۹ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۹ خرداد ۹۶) برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شود. در پایان می‌توانید تصاویری از این بازی را نیز مشاهده کنید:


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده