نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵

جشنواره فیلم فجر امسال بسیار متفاوت با سال‌های گذشته خواهد بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را بسیار متفاوت نسبت به سال‌های قبل دانست.

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بسیار متفاوت با سال‌های گذشته برگزار می‌شود و تأکید کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دخالتی در داوری آثار جشنواره فجر ندارد.

وزیر ارشاد پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت:

جشنواره امسال بسیار متفاوت از سال های گذشته خواهد بود و شاهد حضور چشمگیر اصحاب سینما و فرهنگ در آن هستیم که این بسیار خوشحال کننده است. امسال ۲۲۰ فیلم به جشنواره آمده است که ۱۷۰ فیلم بلند داریم و هیئت داوران نیز از شخصیت‌های بنام جامعه فرهنگی و اجتماعی هستند.

صالحی امیری در مورد دخالت وزارت ارشاد فرایند انتخاب برگزیدگان افزود:

خبر مهم آن است که وزارت ارشاد و دبیر جشنواره در روند انتخاب دخالتی نخواهند نداشت و هیات داوران به عنوان یک گروه مستقل و صاحب‌نظر برابر آئین نامه و ضوابط قضاوت خواهند کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اشاره کرد حدود ۳۰ فیلم مربوط به فیلم‌اولی‌ها با مضامین ارزشی همچون دفاع مقدس در جشنواره امسال به نمایش درخواهد آمد. امسال بر اساس راهکار ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر و جهت پاسخ‌گویی به علاقه مخاطبان سینمای ایران به دیدن فیلم‌های این دوره از جشنواره، فیلم‌هایی که مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد ساعت ۱۰ صبح هر روز، به صورت ویژه در پردیس‌های سینمایی اکران می‌شود.


منبع منظوم
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده