// پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

وبسایت ایکس باکس اسکورپیو واقعیت مجازی را از ویژگی‌ های این کنسول حذف کرد (بروزرسانی شد)

وبسایت تبلیغاتی پروژه اسکورپیو ظاهرا تغییراتی داشته و عبارت «واقعیت مجازی با کیفیت عالی» را از قسمت ویژگی‌های این کنسول حذف کرده است.

 به نظر می‌رسد برنامه‌های کمپانی مایکروسافت پیرامون واقعیت مجازی تغییر کرده زیرا وبسایت تبلیغاتی پروژه اسکورپیو ظاهرا تغییراتی داشته و عبارت «واقعیت مجازی با کیفیت عالی» را از قسمت ویژگی‌های این کنسول حذف کرده  که به طور بالقوه نشان دهنده این موضوع است.

این تغییرات از سوی برخی کاربران نئوگف کشف شده است. وبسایت تبلیغاتی پروژه اسکورپیو شامل تصویری است که در پایین آمده که نشان دهنده عرضه این کنسول در بازه زمانی تعطیلات سال ۲۰۱۷ بوده و برخی از ویژگی‌های تکنیکی این پروژه از جمله شش ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی، ۳۲۰ گیگابایت پهنای باند رم و پردازنده هشت هسته‌ای را نشان می‌دهد. متن دقیق این صفحه به شرح زیر است:

  قدرتمندترین کنسول تاریخ که شش ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی دارد و ارائه دهنده یک تجربه حقیقی 4K در زمینه بازی‌ها است. همچنین این کنسول با تمام بازی‌های ایکس‌باکس وان و لوازم جانبی آن سازگار است.  

Project Scorpio

کَش این وبسایت نشان می‌دهد (تصویر در پایین آورده شده است) که عبارت «واقعیت مجازی با کیفیت عالی» زمانی از ویژگی‌های این کنسول ذکر شده بود اما مشخص نیست که چرا و چه زمانی این عبارت برداشته شده است. وبسایت گیم‌اسپات در خصوص دلایل و بازه زمانی این مورد با مایکروسافت ارتباط برقرار کرده و همچنان منتظر پاسخ از سوی آن‌ها است.

Project Scorpio

واقعیت مجازی در میان ویژگی‌های بوده که مایکروسافت در E3 2016 زمانی که به معرفی پروژه اسکورپیو پرداخت به آن اشاره کرده بود. حذف شدن خطی که ویژگی‌ واقعیت مجازی را ذکر کرده بود به این معنا نیست که مایکروسافت برنامه‌های خود را برای استفاده از این تکنولوژی در پروژه اسکورپیو رها کرده باشد ولی به طور قطع نشان می‌دهد که یکسری مسائل در حال اتفاق افتادن است.

 در نوامبر سال گذشته بود که فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت اشاره کرد که واقعیت مجازی می‌تواند جایگاهی در صنعت گیم داشته باشد ولی این موضوع ممکن است به این زودی‌ها اتفاق نیافتد:

به نظرم واقعیت مجازی جایگاهش را در گیمینگ پیدا می‌کند. حاضرم روی‌ آن شرط ببندم. ما اسکورپیو را به‌عنوان یک کنسول سازگار با واقعیت مجازی طراحی کرده‌ایم… همان‌طور که گفتم، این‌طور فکر می‌کنم که جامعه‌ [بازی‌ساز] باید از ماهیت ابزارهای جدید و حس‌وحال تازه‌ [واقعیت مجازی]، از جمله این حس غوطه‌وری، درک درستی پیدا کند. [اما] گمان نمی‌کنم که توسعه‌دهندگان حوزه‌ی گیم هنوز [راه درست بهره‌گیری از این فناوری را] پیدا کرده باشند. خب، بدیهی است که مهارت آن‌ها در زمینه‌ی ساختن بازی‌های واقعیت مجازی بی‌کم‌وکاست نیست. فعلاً بسیار زود است و به نظر من تا زمان جا افتادن آن، دو سالی زمان لازم است.

اخیرا فرانک اوکانر، رئیس استودیو سازنده بازی Halo، در پستی عنوان کرد پروژه اسکورپیو از آنچه که قبلا انتظارش را داشته قوی‌تر است همچنین اسپنسر اعلام کرد از وضعیت پروژه اسکورپیو بسیار خشنود و راضی است.

بروزرسانی:

یک سخنگوی مایکروسافت به گیم‌اسپات گفت پروژه‌ی اسکورپیو همچنان «تجربه‌ی گسترده‌ی واقعیت مجازی» را ارائه می‌دهد اما اعلام نکرده چرا این قسمت از وبسایت اسکورپیو حذف شده است. بیانیه‌ی کامل او به شرح زیر است:

زمانی که پروژه‌ی اسکورپیو اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه شود، با ۶ ترافلاپس قدرت پردازشی قوی‌ترین کنسولی خواهد بود که تجربه‌ی گسترده واقعیت مجازی و بازی‌های 4K را ارائه می‌دهد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری برای درمیان گذاشتن با شما نداریم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده