نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

بروزرسانی جدید استیم با هدف سهولت هر چه بیشتر انجام کارها منتشر شد

جدیدترین بروزرسانی استیم شامل ویژگی‌های جدیدی است که موجب سهولت انجام برخی کارها در این برنامه محبوب بازیکنان رایانه‌های شخصی خواهد شد.

شرکت ولو (Valve) یک بروزرسانی جدید برای استیم (Steam) منتشر کرده است که در آن شاهد چندین ویژگی جدید و بهبود دیگر جنبه‌های این برنامه هستیم. بزرگترین افزونه این بروزرسانی که هنگام انتشار نسخه بتا آن هم وجود داشت، پشتیبانی قابل تنظیم از کنترلرهای ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و دیگر کنترلرهای استاندارد رایانه‌های شخصی است. به لطف این ویژگی استفاده از طیف گسترده‌ای از کنترلرها در بازی‌های استیم که به صورت محلی از کنترلر پشتیبانی نمی‌کردند و نیاز به برنامه ثانویه برای آن‌ها بود، آسان می‌شود.

Steam

دیگر ویژگی جدید این بروزرسانی امکان انتقال بازی‌های استیم از داخل برنامه است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در تب Local Files منو Properties بازی‌ها، هم اکنون گزینه جدیدی جهت انتقال بازی به یک پوشه یا درایو استیم دیگر فراهم شده است. امکان انجام این کار قبلا هم بدون نیاز به دانلود مجدد بازی وجود داشت، اما پروسه انجام این کار شامل انتقال دستی پوشه‌ها توسط خودتان و سپس جابجایی آن داخل استیم می‌شد. کاری که جدا از گرفتن زمان بیشتر، مشکلاتی را هم به دنبال داشت.

دیگر بهبودهای جزئی بروزرسانی جدید استیم شامل تغییر نام گزینه "Delete local content" (پاک کردن محتوای محلی) به "Uninstall" (حذف) است که پس از سال‌ها بالاخره نام آن تغییر کرد. همچنین استیم از این پس مجهز به سیستم پیام خطا بهبود یافته است که در صورت بروزر مشکلی در دانلود یا بروزرسانی بازی‌ها کاربر را مطلع خواهد کرد. هنگام استفاده از حالت Big Picture هم از این پس امکان استفاده از صفحه کلید overlay در بازی‌هایی که پیش از اجرا launcher باز می‌کنند وجود خواهد داشت.

در ادامه فهرست مهمترین ویژگی‌ها و تغییرات بروزرسانی جدید استیم را مرور خواهیم کرد.

مهمترین جزئیات بروزرسانی استیم (۳۰ دی)

  • بروزرسانی Web control به نسخه Chromium v56.0.2924.10
  • امکان انتقال پوشه نصب بازی به دیگر پوشه‌های لایبری استیم از بخش Properties / Local Files
  • بهبود پیام‌های خطا دانلود/بروزرسانی هنگامی که فایل‌های بازی توسط برنامه‌های دیگر قفل شده باشند.
  • بهبود پیام خطا کمبود فضای خالی در هنگام نصب بازی به دلیل افزایش user quotaها
  • برطرف کردن مشکل هنگ کردن کلاینت استیم هنگام فعالسازی رایانه از حالت sleep
  • امکان استفاده از صفحه کلید overlay در بازی‌هایی که پیش از اجرا launcher باز می‌کنند در حالت Big Picture
  • افزوده شدن پشتیبانی قابل تنظیم کنترلرهای ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و کنترلرهای Generic X-Input. این امکان اجازه استفاده از ویژگی‌های نگاشت حرفه‌ای تنظیمات کنترلر استیم را به تمامی کنترلرهای قابل شناسایی می‌دهد.
  • کنترلرهای غیرقابل شناسایی نوع Generic X-Input هم پس از اختصاص دادن کلیدهای آن‌ها به قالب عمومی طرح بندی کنترلرها، توسط تنظیمات کنترلر استیم شناسایی خواهند شد.
  • براساس نوع کنترلر، امکان اعمال تنظیمات پیشنهادی بازی‌ها توسط توسعه دهندگان برای کنترلر وجود خواهد داشت.
  • افزوده شدن امکانی برای خاموش کردن کنترلر بی سیم پلی‌استیشن 4 و گیرنده بی سیم آن
  • برطرف کردن مشکل خاموش شدن صدا هنگام اتصال گیرنده بی سیم سونی در ویندوز

شما می‌توانید لیست کامل بروزرسانی استیم را در اینجا مطالعه کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده