نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۴

اگر Resident Evil 4 نبود مجموعه Dead Space تبدیل به System Shock 3 می‌شد

در مصاحبه اخیر دو تن از طراحان مجموعه Dead Space، آن‌ها از تبدیل شدن این مجموعه به بازی System Shock 3 در صورت عدم وجود بازی Resident Evil 4 سخن گفتند.

بن وانات و رایت باگ وال طراحان مجموعه Dead Space در مصاحبه اخیر خود گفتند که بازی Resident Evil 4 یکی از منابع الهام بزرگ تیم بوده است، تا حدی که آن‌ها را از تصمیم اولیه خود مبنی بر ساخت ادامه مجموعه محبوب System Shock منصرف کرده است.

وانات در مصاحبه با وبسایت PC Gamer اظهار داشت:

در اصل، ما به این ایده فکر می‌کردیم که شاید بتوانیم بازی System Shock 3 را بسازیم و شما هم می‌توانید به نقشه ساخت Dead Space نگاه کنید و بگویید: «اوه، چقدر شبیه System Shock.» مشکل ما با این نقشه این بود که ساخت یک بازی مدرن System Shock که بتواند سطح انتظارات جامعه پرشور این مجموعه را برآورده کند یک چالش بسیار بزرگ خواهد بود. برای ساخت System Shock 3، شما یک کار بزرگ را دنبال خواهید کرد تا بتوانید مردم را با دنباله‌ای خوشحال کنید که توسط تیم مشابه با تیم اولیه ساخته نشده است.

وی افزود:

هنگامی که Resident Evil 4 منتشر شد، ما از دیدن آن شوکه شده بودیم! ما همه در حال تجربه آن بودیم و مثل این بود که بگوییم: «لعنتی عجب بازی خفنیه». آن‌ها در واقع سعی می‌کردند تا داستانی را روایت کنند، سکانس‌های سینمایی جذاب داشتند، سیستم گیم‌پلی آن‌ها مشکلات فراوانی را برطرف کرده بود، آوردن بازی به سرزمین بازی‌های اکشن و حفظ حس ترسناک بازی. بازی ترکیب شگفت انگیزی بود و دشمنان آن هم به شدت جذاب بودند.


وانات در ادامه سخنان خود اغرار کرد چیزی که تبدیل به مجموعه Dead Space شد در واقع تلاشی گستاخانه برای ساخت Resident Evil 4 در فضا بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده