// دوشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸

سو استفاده ارتش کره جنوبی از بازی های ویدیویی برای فروش جنگنده‌ های خود

روزنامه تایمز کشور کره جنوبی فاش کرده است که ارتش کره جنوبی برای فروش جنگنده‌های واقعی از کلیپ‌های بازی‌های ویدیویی استفاده کرده است.

سال ۲۰۱۵ بود که ارتش کره جنوبی با افتخار از جنگنده Kai KF-X به عنوان نقطه‌‌ی عطفی از ۱۴ سال کار متوالی رونمایی کرد. با گذشت یک سال و اندی از معرفی رسمی جنگنده‌ها، روزنامه‌ی تایمز کره فاش کرده است که تصاویر استفاده شده برای نمایش عملکرد خیره‌ کننده‌ی جنگنده‌ها در حقیقت از بازی‌های ویدیویی قدیمی گرفته شده است!

از آن بدتر، این روزنامه گزارش می‌دهد که تولید این ویدیو کلیپ از محتوای بدون مجوز، ۴۰ هزار دلار هزینه دربرداشته است. واکنش ارتش کره اما بسیار سریع بود؛ ارتش به سرعت با اذعان به استفاده از تصاویر بدون مجوز از دو بازی Battlefield 3 و Ace Combat: Assault Horizon، توقف استفاده از این کلیپ‌ها را قبول کرده است. با آشکار شدن این سرقت هنری، افراد دخیل در تولید این ویدیو برای طفره رفتن از آشفتگی ملی پیش‌ آمده، یک به یک در حال سرزنش یکدیگر هستند. در حالی که ارتش انگشت اتهام را به سمت کمپانی تولیدکننده ویدیو نشانه گرفته است، تهیه‌کنندگان ویدیوی جنجالی ادعا کرده‌اند که دو نهاد آژانس توسعه دفاعی و صنایع هوا و فضا کره مسئول تصمیم‌گیری نهایی بوده‌اند.

Korean military plagiarism

استفاده‌ی غیر مجاز از تصاویر بازی‌های ویدیوی می‌تواند اقدام‌های حقوقی را به دنبال داشته باشد؛ تا جایی که ممکن است در نهایت هزینه‌های نقدی این جت‌ها روی دست کره جنوبی افزایش یابد. الکترونیک آرتز، ناشر بازی Battlefield و بندای نامکو، ناشر بازی Ace Combat تا زمان نگارش این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

اگر به مجموعه Ace Combat علاقمند هستید می‌توانید اخبار بازی جدید Ace Combat را در زومجی مطالعه کنید. شما همچنین می‌توانید ویدیوی تبلیغاتی جت‌های جنگنده Kai KF-X را از پایین تماشا و دانلود کنید:

|


منبع Engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده