نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۸

طبق پیش‌بینی‌ها نینتندو سوییچ تا پایان سال ۲۰۲۰ به فروش ۴۰ میلیون دستگاه خواهد رسید

گزاش منتشر شده توسط شرکت DFC پیش بینی فروش ۴۰ میلیون نسخه‌ای کنسول نینتندو سوییچ تا پایان سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

شرکت تحقیقاتی DFC Intelligence این هفته گزارشی منتشر کرده که طبق آن پیش بینی کرده است کنسول نینتندو سوییچ تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به فروش ۴۰ میلیون نسخه خواهد رسید. طبق اخبار منتشر شده توسط GI.biz، این رقم حدود سه برابر بیشتر از مقدار فروش کنسول Wii U در چهار سال ابتدایی عرضه آن است. طبق آخرین آمار ارایه شده توسط نینتندو، کنسول Wii U موفق به فروش ۱۳.۳۶ میلیون نسخه شده که در مقایسه با فروش ۱۰۰ میلیون نسخه‌ای Wii در زمان حیاتش، عدد بسیار ناچیزی است.

نینتندو اعلام کرده در ماه عرضه سوییچ، تعداد دو میلیون نسخه از این کنسول در سرتاسر جهان آماده فروش خواهد بود. با این حال این شرکت ژاپنی آمار و ارقام دقیقی از پیش بینی فروش سوییچ در مدت زمان طولانی به اشتراک نگذاشته است.

طبق گفته DFC، دو میلیون نسخه برای ماه مارس (تاریخ عرضه کنسول) و تعداد کمتر از ۱۰ بازی مخصوص زمان عرضه کنسول، ممکن است روی شروع قدرتمند کنسول تاثیرات منفی بگذارد. در گزارش DFC آمده است:

انتظار می‌رود تقاضا زیاد باشد و موضوع اصلی این است که آیا این سیستم می‌تواند مخاطبین فراوانی را در آغاز فصل حراجی تعطیلات ۲۰۱۷ به خود جذب کند.

دیوید کول (David Cole) مدیر DFC می‌گوید:

سوییچ سخت افزاری متقاعد کننده است که پتانسیل رسیدن به بازاری نشانی پذیر را دارد.

وی افزود:

با این حال با توجه به تعداد کم سخت افزار و سابقه خراب اخیر نینتندو در زمینه معرفی محصولات جدید، ما پیش بینی‌های خود را ملایم‌تر و محافظه کارانه‌تر انجام داده‌ایم.

گزارش کامل DFC در رابطه با نینتندو سوییچ را می‌توانید از طریق وبسایت GI.biz مطالعه کنید. البته همه مانند DFC به موفقیت نینتندو سوییچ معتقد نیستند؛ برخی تحلیل‌های صورت گرفته خلاقیت به کار رفته و توانایی جذب مخاطب فراوان کنسول را زیر سوال برده‌اند.

دکتر سرکن توتو (Serkan Toto)، یکی تحلیلگران صنعت، سال گذشته در رابطه با کنسول سوییچ گفت:

ببخشید، ولی رویکرد کنسول خانگی/قابل حمل واقعا اینقدر خلاقانه است...؟ من بیشتر به گروه هدف دستگاه توجه می‌کنم: چه کسی به جز طرفداران سرسخت نینتندو حاضر می‌شوند سوییچ را خریداری کند؟

نینتندو سوییچ در تاریخ هشت مارس ۲۰۱۷ (چهارشنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۵) به قیمت ۳۰۰ دلار منتشر خواهد شد. در دیگر اخبار منتشر شده نینتندو تایید کرد در هنگام انتشار کنسول خبری از برنامه‌های چندرسانه‌ای مانند نت فلیکس نخواهد بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده