مورد انتظار ترین بازی های سال اول نینتندو سوییچ

مورد انتظار ترین بازی های سال اول نینتندو سوییچ

کنسول نینتندو سوییچ در سال اول عرضه خود میزبان یک سری بازی بزرگ خواهد بود که در این مطلب نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

کمپانی نینتندو اولین بار با انتشار یک ویدیو در ماه مهر از کنسول نینتندو سوئیچ رونمایی کرد و هفته گذشته نیز طی رویدادی به صورت کامل به معرفی این کنسول و ویژگی‌های پرداخت و اعلام کرد که سوییچ قرار است در تاریخ ۱۳ اسفند با قیمت ۳۰۰ دلار روانه بازار شود. یکی از مشکلات کنسول پیشین این کمپانی یعنی Wii U، عدم عرضه بازی‌های زیاد برای آن بود که همین مساله هم در نهایت باعث شد این کنسول فروش مطلوبی را تجربه نکند. با این حال اخیرا رجی فیس ام، مدیر شعبه آمریکای نینتندو، اعلام کرد که کمپانی از این اشتباه درس گرفته و قصد دارد کاری کند که سوییچ از حیث بازی با هیچ کم و کسری روبرو نشود.

از آنجایی که وجود بازی‌های بزرگ در بازه عرضه یک کنسول می‌تواند برای آن بسیار مفید باشد، تصمیم گرفتیم در مطلبی نگاهی به بازی‌های سال اول سوییچ داشته باشیم. در نظر داشته باشید که بازی‌ها ترتیب خاصی ندارند و آثاری که تا پایان سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد در این لیست قرار داده شده است:

1-2-Switch

۱- 1-2-Switch

یکی از اهداف همیشگی نینتندو از عرضه محصولاتش، این است که گیمر‌ها را به بازی در کنار یکدیگر تشویق کند. بازی 1-2-Switch اثری است که دقیقا با چنین فلسفه‌ای و البته به رخ کشیدن قابلیت‌های کنسول و کنترلر جوی‌کان طراحی شده و قرار است همزمان با عرضه کنسول در تاریخ ۱۳ اسفند، در دسترس قرار بگیرد. در این بازی هر گیمر یکی از جوی‌کان‌ها را در دست می‌گیرد و سپس در قالب مینی گیم‌هایی می‌تواند با گیمر دیگر بازی کند. مینی گیم‌های این بازی شامل مواردی مثل دوئل کردن به سبک وسترن‌ها یا شمشیربازی می‌شوند. می‌توان پیش‌بینی کرد که 1-2-Switch از آن دست بازی‌هایی باشد که قادر است حسابی در مهمانی‌ها سرگرم‌کننده باشد.

Mario Kart 8 Deluxe

۲- Mario Kart 8 Deluxe

یک کنسول نینتندو بدون نسخه‌ای از سری بازی‌های ماریو عملا معنی ندارد و نینتندو هم از این حیث حسابی برای سوییچ گل کاشته است. اولین بازی ماریو محوری که کمپانی ژاپنی برای سوییچ در نظر گرفته، بازی Mario Kart 8 Deluxe است. این بازی که همان کارتینگ Mario Kart 8 کنسول Wii U است، در تاریخ ۸ اردیبهشت برای سوییچ عرضه خواهد شد. البته با این تفاوت که نسخه دیلاکس شامل تمامی بسته‌های الحاقی و محتویاتی می‌شود که برای آن بازی عرضه شده بود و در نتیجه یک تجربه مفرح از کارتینگ با ماریو و دوستانش ارائه خواهد کرد. نینتندو قصد دارد بازی‌هایی در سبک‌های مختلف برای کنسول جدیدش عرضه کند و این اثر یکی از بازی‌های سبک ریسینگ سوییچ به شمار می‌رود. این بازی شامل ۳۶ کاراکتر قابل انتخاب، ۴۸ مسیر و همچنین پنج کاراکتر کاملا جدید با نام‌های King Boo، Dry Bones، Bowser Jr و دو تَن از شخصیت‌های بازی Splatoon است.

بازی ARMS

۳- ARMS

یکی دیگر از بازی‌های اورجینالی که در جریان رویداد هفته گذشته برای سوییچ معرفی شد، ARMS بود. این بازی در سبک مبارزه‌ای اما با ایده‌های بسیار خلاقانه است. در این اثر دو گیمر روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند و سپس باید با پرتاب مشت‌هایشان به یکدیگر ضربه بزنند. در طراحی محیط‌های بازی از رنگ‌های بسیار شادی استفاده شده که همین امر یادآور بازی Splatoon است. با اینکه قطعا تجربه بازی ARMS با استفاده از کنترلر‌های حرکتی جوی‌کان بسیار لذت‌بخش و واقع‌گرایانه خواهد بود و حس یک بوکسور واقعی را خواهید داشت، سازندگان آن اعلام کردند که بازی اجباری به استفاده از جوی‌کان ندارد و طرفداران حرفه‌ای بازی‌های مبارزه‌ای می‌توانند آن را با استفاده از روش کنترل سنتی با کنترلر نیز تجربه کنند.

بازی Sonic

۴- Sonic Mania

سگا خود زمانی یکی از موفق‌ترین کمپانی‌ها در زمینه سخت‌افزار و کنسول‌های بازی بود که قطعا خاطرات کنسول‌هایی چون مگا درایو هرگز از خاطره گیمر‌های قدیمی پاک نخواهد شد. با این حال مشکلاتی که برای این کمپانی پیش آمد، در نهایت باعث شد تا سگا مجبور به خداحافظی از صنعت ساخت کنسول شود و بیش‌تر روی بازی‌ها تمرکز کند. با اینکه زمانی سگا و نینتندو رقبای هم به حساب می‌آمدند، ولی به نظر می‌رسد که سگا هرگز دوست ندارد تا این رقیب قدیمی‌اش دچار سرنوشت مشابهی با خود آن‌ها شود.  از این رو سگا چندی پیش حمایت خود از نینتندو سوییچ را اعلام کرده بود و اخیرا هم بازی Sonic Mania را برای آن معرفی کرده است که در تاریخ نامشخصی از ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. Sonic Mania یک نسخه دو بعدی از سونیک است که حس و حالی مشابه با بازی‌های مشابه قدیمی این مجموعه دارد و قطعا تجربه آن روی نینتندو سوییچ، مخصوصا در حالت قابل حمل، می‌تواند بسیار مفرح و لذت‌بخش باشد.

بازی فیفا

۵- FIFA

الکترونیک آرتز یکی از کمپانی‌هایی است که حمایت خود را از سوییچ اعلام کرده و این قطعا خبر خوبی برای طرفداران این کنسول است. EA در جریان رویداد معرفی سوییچ اعلام کرد که یک نسخه از بازی فیفا را برای این کنسول در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد کرد. این نسخه هنوز هیچ پسوند خاصی ندارد و جزییات زیادی نیز از آن ارائه نشده است. با این حال حتی تصور اینکه بتوان روی یک کنسول دستی نسخه‌ای از فیفا را تجربه کرد نیز لذت‌بخش است. در حالی که شایعه شده بود فیفای نینتندو سوییچ همان نسخه‌ای از فیفا 17 است که برای کنسول‌های نسل هفت عرضه شده، EA اخیرا با رد این موضوع اعلام کرد که این بازی در اصل یک نسخه «سفارشی‌سازی شده» از بازی مخصوص نینتندو سوئیچ است.

بازی Skyrim

۶- The Elder Scrolls V: Skyrim

بازی Skyrim را بدون اغراق می‌توان یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ دانست. زمانی که اولین ویدیو از نینتندو سوییچ منتشر شد، شاهد اجرای این بازی روی آن بودیم. ولی بعد بتسدا اعلام کرد که عرضه این اثر روی کنسول جدید نینتندو هنوز تایید نشده است. با این حال طی رویداد هفته گذشته، تاد هاوارد، کارگردان بازی، رسما عرضه اسکایریم برای سوییچ را تایید و اعلام کرد که این اثر در پاییز ۲۰۱۷ برای این کنسول منتشر خواهد شد. به هر حال Skyrim دنیایی بسیار عظیم را در اختیار گیمر قرار می‌دهد که می‌تواند آزادانه در آن به ماجراجویی بپردازد، ماموریت‌های مختلف را انجام دهد یا حتی برای کشتن اژدهایان مختلف اقدام کند. قطعا تجربه چنین اثر عظیم و وسیعی روی کنسول سوییچ بسیار لذت‌بخش خواهد بود و می‌توان اسکایریم را یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های معرفی‌شده برای سوییچ دانست.

Splatoon 2

۷- Splatoon 2

اگر بخواهیم تعدادی از بهترین بازی‌های کنسول Wii U را لیست کنیم، قطعا بازی Splatoon در رتبه‌های بالای لیست قرار می‌گیرد. این ساخته نینتندو یک تجربه شوتر ناب بود که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و حتی توانست جوایز بهترین بازی شوتر سال و بهترین تجربه چندنفره را در مراسم The Game Awards 2015 نصیب خود کند. حال نینتندو در جریان رویداد هفته گذشته خود بازی Splatoon 2 را به عنوان دنباله این بازی برای سوییچ معرفی کرد که قرار است تابستان سال ۲۰۱۷ عرضه شود. بازی کماکان همان حال و هوای مفرح نسخه قبلی و محیط رنگارنگ آن را حفظ کرده و سازندگان وعده اضافه شدن ویژگی‌های جدید به آن را نیز داده‌اند و می‌توان انتظار یک شوتر عالی دیگر را داشت.

Syberia 3

۸- Syberia 3

برای نینتندو سوییچ بازی‌های نسبتا زیادی عرضه خواهد شد که خیلی از آن‌ها را می‌شد در این لیست قرار داد. ولی حیف است که در لیست‌مان خبری از یک بازی ماجراجویی نباشد و به همین دلیل هم Syberia 3 را در بین بازی‌ها قرار داده‌ایم. مجموعه Syberia قطعا برای گیمر‌های قدیمی نامی آشنا است و گیمر‌های جدید‌تر هم احتمالا نسخه‌های اول و دوم این بازی بزرگ را روی پلتفرم موبایل تجربه کرده‌اند. گیمر‌ها در بازی Syberia 3 کنترل کیت واکر را برعهده خواهند داشت و با ماجراجویی‌های وی در اروپا و روسیه همراه خواهند شد. استودیو مایکرویدز، سازنده بازی، قرار بود آن را در سال ۲۰۱۶ عرضه کند که چندی پیش انتشار بازی تا سه ماهه نخست ۲۰۱۷ تاخیر خورد. با این حال نسخه سوییچ بازی هنوز هیچ تاریخ انتشار حدودی ندارد و فقط اعلام شده که قرار است در سال ۲۰۱۷ منتشر شود.

Super Mario Odyssey

۹- Super Mario Odyssey

Mario Kart 8 Deluxe تنها بازی با حضور ماریو برای نینتندو سوییچ نیست و اصلی‌ترین اثر با محوریت این شخصیت روی کنسول جدید نینتندو را می‌توان بازی Super Mario Odyssey دانست. اولین بار در تریلر رونمایی از سوییچ بود که یک بازی پلتفرمر سه‌بعدی از ماریو نمایش داده شد ولی در آن اطلاعات زیادی از این بازی ارائه نشد. اما در جریان رویداد هفته گذشته این اثر به صورت کامل معرفی و اعلام شد که در این بازی ماریو فقط محدود به سرزمین قارچ‌ها نیست و قرار است برای اولین بار به محیط‌های متنوعی از جمله شهر نیویورک سفر کند. Super Mario Odyssey یک بازی سندباکس است و یکی دیگر از ویژگی‌های جالب آن این است که کلاه ماریو در این بازی، شخصیت مستقلی دارد و می‌توانید برای مثال آن را پرتاب کنید و سپس مثل یک سکو روی آن بپرید. این بازی برای عرضه در روز‌های پایانی ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است.

Zelda

۱۰- The Legend of Zelda: Breath of the Wild

سری افسانه‌های زلدا را می‌توان یکی از بهترین مجموعه‌های بازی تاریخ دانست؛ چرا که هر نسخه از این بازی که عرضه شده، توانسته هم در جلب رضایت گیمر‌ها و در کسب نمره‌ها، عالی عمل کند. جدیدترین نسخه از این مجموعه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و قرار بود در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک بازی انحصاری برای Wii U عرضه شود. ولی در نهایت بازی تاخیر خورد و حال قرار است به عنوان یکی از بازی‌های هنگام عرضه سوییچ، در روز ۱۳ اسفند عرضه شود. در این بازی قرار است با لینک و ماجراجویی‌هایش همراه شویم. یکی از ویژگی‌های این اثر که آن را حتی برای افرادی که از طرفداران قدیمی سری نیستند نیز جذاب می‌کند، بُعد هنری بازی چه در زمینه گرافیک و چه در زمینه موسیقی است و از این نظر می‌توان انتظار داشت که با یک شاهکاری واقعی روبرو باشیم.

برای نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۷ بازی‌های خوب دیگری نیز عرضه خواهند شد. بازی‌هایی که می‌توانید لیست تایید شده‌های آن‌ها را در زومجی ببینید. نظر شما در مورد این آثار چیست؟ بیشتر منتظر کدام یک هستید؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده