نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۱

جزییات لپ تاپ ROG GX501 ایسوس فاش شد؛ ضخامت ۱۶.۶۵ میلی‌متری و کارت گرافیک GTX 1080

به نظر می‌رسد که ایسوس لپ‌تاپ باریک و مخصوص بازی ROG GX501 را در CES 2017 معرفی خواهد کرد.

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی Republic of Gamers ایسوس، همواره جزو انتخاب‌های نخست خریداران لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی بوده‌اند و این کمپانی هم همواره سعی می‌کند تا لپ‌تاپ‌های این رده را با کیفیت بهتر و امکانات جدید‌تر به روز کند. حال اطلاعاتی توسط سایت LaptopMedia فاش شده که بر اساس آن‌ها، ایسوس یک مدل جدید از لپ‌ تاپ‌ های ROG خود را با نام ROG GX501 در CES 2017 معرفی خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط این سایت، لپ‌تاپ جدید ایسوس قرار است از کارت گرافیک GTX 1080 (نسخه مخصوص لپ‌تاپ) استفاده کند که مانند نسخه پی‌سی این کارت از پردازنده GP 104 بهره می‌برد. این کارت گرافیک ۲۵۶۰ هسته CUDA داشته و سرعت کلاک آن در حالت عادی ۱۶۰۷ مگاهرتز و در حالت بوست نیز ۱۷۳۳ مگاهرتز است. به‌علاوه این کارت گرافیک به حافظه ۸ گیگابایتی و ۲۵۶ بیتی از نوع GDDR 5X مجهز شده تا توان اجرای تمامی بازی‌های روز را داشته باشد. بیشینه توان مصرفی این کارت هم ۱۵۰ وات است.

با اینکه هنوز اطلاعات زیادی از جزییات فنی لپ‌تاپ جدید ایسوس منتشر نشده، اما احتمال می‌رود که این دستگاه به یک پردازنده i7 از نسل Kaby Lake مجهز شود که شاید این پردازنده i7-7700HQ یا i7-7820HK باشد. به‌علاوه این لپ‌تاپ از هارد SSD با ظرفیتی نامعلوم بهره خواهد برد و رزولوشن صفحه نمایش آن نیز UHD یا همان ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ خواهد بود که از فناوری G-Sync انویدیا برای ارائه تصاویر روان‌تر در بازی‌ها بهره می‌برد. همچنین این لپ‌تاپ از ۲۴ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR 4 بهره خواهد برد. 

اما اگر تجربه استفاده از لپ‌تاپ‌های گیمینگ را داشته باشد، قطعا می‌دانید که بسیاری از این محصولات ابعاد بزرگ و مخصوصا ضخامت زیادی دارند؛ ولی به نظر می‌رسد که ایسوس قصد دارد تا ROG GX501 را مانند معدود نمونه‌های مشابه در قالب یک لپ‌تاپ باریک با ضخامت ۱۶.۶۵ میلی‌متری عرضه کند. به لطف استفاده از پردازنده مرکزی و گرافیکی نسل جدید در این لپ‌تاپ، داشتن چنین ضخامتی ممکن است. چرا که این قطعات حرارت کمی در مقایسه با قطعات نسل‌های پیشین تولید می‌کنند.

به هر حال باید تا CES 2017 منتظر ماند و دید که آیا ایسوس این لپ‌ تاپ باریک مخصوص بازی را رسما معرفی خواهد کرد یا خیر.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده