نویسنده: میثم سبحانی
// جمعه, ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱

یکی از موسسین استودیو پلی‌دد از این شرکت جدا شد

یک روزنامه دانمارکی گزارش داده که دینو پاتی، یکی از موسسین استودیو پلی‌دد با دریافت ۷.۲ میلیون دلار غرامت از این کمپانی جدا شده است.

در جولای سال ۲۰۱۶، دینو پاتی، یکی از موسسان استودیو پلی‌دد، اعلام کرد که به زودی از این استودیو جدا خواهد شد. استودیویی که او در شکل‌گیری آن نقش بسزایی ایفا کرد. پاتی در آن زمان، در خلال توییتی در وب‌سایت توییتر عنوان کرد که «در جستجوی چالش‌های جدید» این استودیو را ترک خواهد کرد، به همین دلیل به نظر می‌رسید که این تصمیم، تصمیمی شخصی از جانب وی برای پیگیری دیگر دل‌مشغولی‌هایش باشد. اما به تازگی مشخص شده که این موضوع تمام ماجرا نبوده و جریان کمی جدی‌تر است، چرا که روزنامه اقتصادی بورسن، چاپ کشور دانمارک، گزارش داده که کناره‌گیری پاتی از استودیو پلی‌دد نه تنها زیاد دوستانه نبوده، بلکه اختلاف نظرهای بسیاری بین او و آرنت جنسن، دیگر موسس کمپانی پلی‌دد وجود داشته است.

طبق گزارش روزنامه بورسن، جنسن به خاطر سهم ۴۹ درصدی پاتی از پلی‌دد، پنجاه میلیون کرون دانمارک (تقریبا ۷.۲ میلیون دلار) به وی پرداخت کرده است. علاوه بر این، روزنامه بورسن مدعی شده است که این دو شخص از سال ۲۰۱۵ تا کنون با هم اختلاف دارند. پاتی می‌گوید که برای او، وضعیت موجود، شبیه به جدایی از دوستی بسیار صمیمی است.

طبق ترجمه‌ای که توسط یکی از کاربران وب‌سایت ردیت با نام کاربری livevil999 صورت گرفته، پاتی در این چند سال اخیر بسیار بیشتر از ذائقه پر جنب و جوشش در محیط کار ساکت بوده است و در نتیجه آن‌ها زیاد با هم در ارتباط نبودند، زیرا آن‌ها هر پنج شش سال یک بازی جدید می‌ساختند. البته آن‌ها برای حل مشکلات‌شان با یکدیگر، تلاش بسیار کردند اما این اقدامات صورت گرفته زمانی که آن‌ها درباره تصاحب حقوق بازی‌ها با یکدیگر دچار اختلاف شدند، با شکست روبرو شد.

آن طور که گفته شده، از آن زمان به بعد، این دو موسس استودیو پلی‌دد، هیچگونه صحبتی با هم نداشته‌اند و تنها از طریق وکلایشان با هم در ارتباط بودند، چرا که هر کدام از آن‌ها خواهان تصاحب کنترل استودیو بوده‌اند.

پس از مدت زمانی نسبتا طولانی و اختلافات و اتفاقات متفاوت بین دو سوی پرونده، سرانجام اداره کار دانمارک وارد ماجرا شد و پاتی را مجبور به خروج از کمپانی کرد. همان‌طور که در بالا اشاره شد، به پاتی به اندازه سهامش در کمپانی پول پرداخت شد اما وی معتقد است که به اندازه ارزش واقعی این استودیو به او غرامت پرداخت نشده است. او همچنین گفت که حاضر است این پول را در قبال ارائه راه‌حلی که دوباره او را یکی از اعضای هیات مدیره کمپانی سازد، معاوضه کند.

هر چند جنسن اظهار نظر رسمی‌ای در مورد این اتفاق بیان نکرد اما پاتی تاثیر این رویداد را بر او به جدایی از دوستی بسیار صمیمی تشبیه می‌کند و می‌گوید که این احساسی خیلی شخصی است و دیگران قادر به درک آن نیستند.

همان‌طور که اکثر شما مطلع هستید، پلی‌دد همان استودیو سازنده بازی‌های سورئال و بسیار منتقدپسند Limbo و Inside است که در سبک پازل-پلتفرمر ارائه شدند. هنوز هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر اینکه این اتفاقات چه تاثیری بر ساخت بازی‌های آینده این استودیو خواهد گذاشت منتشر نشده است اما با توجه به محبوبیت و موفقیت بازی‌های قبلی‌شان، تنها می‌توانیم امیدوار باشیم که آن‌ها به تعهدات خود پایبند باشند.

نظر شما درباره جدایی دینو پاتی از استودیو پلی‌دد چیست؟ آیا این اتفاق بر کیفیت بازی‌های آینده این استودیو تاثیرگذار خواهد بود؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده