نویسنده: میثم سبحانی
// سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲

احتمال همکاری تام هاردی و کریستوفر نولان در قسمت بیست و پنج James Bond

تام هاردی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که دوست دارد کریستوفر نولان کارگردان فیلم بعدی جیمز (James Bond) باند باشد.

تقریبا بعد از گذشت هر دهه، دوباره صحبت‌ها و گفتگوها بالا می‌گیرد. برای ماه‌ها و گاهی اوقات حتی سال‌ها، تئوری‌ها و نظریه‌های گوناگونی از چپ و راست سرازیر می‌شوند، تا اینکه در نهایت تصمیمی اتخاذ شده و نام بازیگر بعدی‌ای که ردای جیمز باند را بر تن خواهد کرد، به جهانیان اعلام می‌شود.

مجموعه سینمایی جیمز باند که بر اساس مجموعه کتاب‌هایی به همین نام و به قلم ایان فلمینگ، نوشته شده است، داستان جیمز باند، مامور سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا (MI6) را روایت می‌کند. جیمز باند، جاسوسی حرفه‌ای با استعدادی ذاتی در فرار از هر مخمصه‌ای است که جلوی هر شخصیت شروری که قصد سلطه بر جهان را دارد، می‌گیرد. او همیشه جهان را از خطرات بالقوه‌ای که در کمین آن است، نجات می‌دهد.

از دهه ۱۹۶۰ تا کنون، ۶ بازیگر متفاوت، نقش جیمز باند را ایفا کرده‌اند. شاون کانری، جورج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون، پیرس برازنان، و دانیل کریگ. پس از چهار بار هنرنمایی در فیلم‌های جیمز باند در یازده سال اخیر، دانیل کریگ اخیرا صحبت‌های بسیار مهم و قابل تاملی را درباره این شخصیت محبوب بیان کرد، این صحبت‌ها باعث ایجاد این سوال در ذهن هواداران شد که آیا او دوباره به این نقش باز خواهد گشت؟

در میان بازیگران متفاوتی که هواداران تقاضا دارند آن‌ها را در لباس محبوب جیمز باند ببینند، تام هاردی نیز حضور دارد. بازیگر محبوبی که بسیاری از طرفداران جیمز باند دوست دارند او، نقش جیمز باند بعدی دنیای سینما را در فیلم بعدی این سری به نام Bond 25 (که البته به طور رسمی هنوز نام‌گذاری نشده است) ایفا کند. بازیگری ثابت شده در ژانر اکشن، که سابقه حضور در مجموعه سینمایی اکشن مکس دیوانه (Mad Max) را نیز دارد. تام هاردی مسلما ظاهر، لهجه و مهارت‌های لازم برای یک جیمز باند موفق را دارد.

Daniel-craig-James-bond-casino-royal-

به تازگی وب‌سایت دیلی بیست در گزارشی نظر هاردی را مبنی بر اینکه او دوست دارد که چه کسی فیلم بعدی جیمز باند را کارگردانی کند، جویا شد. هاردی هم کریستوفر نولان، کارگردانی که سابقه همکاری با وی را در دو فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises) و دانکرک (Dunkirk) دارد، پیشنهاد کرد. هاردی گفت:

می‌دانی، یک ضرب‌المثل بین ما در صنف بازیگران یا شاید در جامعه هم‌سالان من وجود دارد که می‌گوید، اگر درباره چیزی صحبت کنید، به طور خودکار از رسیدن به آن باز می‌مانید. بنابراین من اصلا نمی‌توانم مستقیما درباره این موضوع اظهار نظر کنم! چرا که اگر من کوچک‌ترین اشاره‌ای به آن بکنم، همه چیز خراب خواهد شد! اما در لفافه بگویم کریستوفر نولان، کارگردان معرکه‌ای برای فیلم بعدی جیمز باند خواهد شد. به خاطر اینکه دنیل کریگ در چهار فیلم قبلی فوق‌العاده بود، و آنچه که سم مندز و باربارا براکلی نیز در فیلم‌های قبلی انجام دادند، فوق‌العاده شگفت‌انگیز بود، پروژه بسیار سختی در انتظار کارگردان بعدی این مجموعه خواهد بود. کنجکاوم که در قسمت بعدی این مجموعه چه خواهد شد، و فکر می‌کنم زمانی که شما از شخصی همچون کریستوفر نولان نام می‌برید، در واقع دارید شخص بسیار قدرتمندی را وارد دنیای جیمز باند می‌کنید، که می‌تواند ایده‌های جدیدی با خود به همراه بیاورد و دوباره داستان‌هایی پرمحتوا و عمیق خلق کند.

سم مندز، کارگردان دو قسمت قبلی جیمز باند، پیشتر گفته بود که اشخاص دیگری هم باید شانس کارگردانی فیلم‌های جیمز باند را داشته باشند و به نظر می‌رسد که تهیه‌کنندگان این مجموعه هم برای نشاندن چهره‌ای جدید بر صندلی کارگردانی این سری، بسیار مشتاق هستند. نولان می‌تواند انتخاب خوبی باشد، مجموعه سه گانه او از کامیک‌بوک‌های بتمن که با فیلم سینمایی بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins) شروع شد، این کاراکتر محبوب را دوباره در مدیوم سینما احیا کرد. شاید او بتواند آنچه که با شخصیت بتمن انجام داد را با کاراکتر جیمز باند نیز انجام دهد. اما سوال این خواهد بود که آیا نولان حاضر است که برای کارگردانی مجموعه سینمایی پرفروشی دیگر، از پروژه‌های شخصی‌اش دست بکشد؟

حالا که فیلم بعدی این مجموعه که بیست و پنجمین فیلم جیمز باند خواهد بود، در دست ساخت است، فشار زیادی بر روی آن وجود دارد تا عملکرد خوبی در گیشه سینماها داشته باشد، و اگر بهتر از اسکای‌فال (Skyfall) عمل نکند، می‌تواند اثباتی بر این موضوع باشد که مجموعه جیمز باند نیاز به تیمی تازه‌نفس دارد، در نتیجه دنیل کریگ باید رسما از این نقش کنار بکشد. همکاری مشترک نولان و هاردی اگر چه می‌تواند باعث موفقیت مجموعه جیمز باند شود، اما هنوز رسمی نشده است، بنابراین در این لحظه تنها می‌توانیم به گمانه‌زنی پیرامون این موضوع بپردازیم.

نظر شما درباره صحبت‌های تازه تام هاردی چیست؟ آیا همکاری او و کریستوفر نولان می‌تواند به رشد دوباره مجموعه جیمز باند کمک کند؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده