نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۱

مایکروسافت وجود حالت مخصوص بازی در ویندوز 10 را تایید کرد

کمپانی مایکروسافت به طور رسمی تایید کرد که حالت مخصوص بازی (Game Mode) به زودی به سیستم عامل ویندوز 10 اضافه خواهد شد.

چندی پیش شایعه شده بود که حالتی جدید مخصوص بازی کردن به ویندوز 10 اضافه می‌شود و به اجرای روان‌تر بازی‌ها کمک می‌کند. حالا مایکروسافت این خبر را تایید و اعلام کرده که «حالت بازی» باعث افزایش کارایی و بهبود عملکرد سیستم در هنگام اجرای بازی‌ها روی پی‌سی خواهد شد. اگرچه هنوز جزییاتی درباره حالت مخصوص بازی در ویندوز 10 ارائه نشده است، اما مایک ایبارا، مسئول فنی پلتفرم ایکس‌باکس، طی پستی که در وبسایت Xbox Wire منتشر شده می‌گوید:

هدف ما از ارائه حالت بازی این است که رایانه‌های ویندوز 10 شما را به شکلی بهینه کنیم که کارایی آنها در هنگام اجرای بازی‌ها افزایش یابد. این یک بروزرسانی بزرگ برای ویندوز است. ما این ویژگی جدید را ابتدا به صورت آزمایشی و محدود عرضه می‌کنیم و پس از آن اطلاعات بیشتری را درباره این حالت و نحوه عملکرد آن در اختیار شما قرار می‌دهیم؛ بنابراین گوش به زنگ باشید.

Gears of War 4

حالت بازی فقط مخصوص بازی‌های فروشگاه ویندوز مثل Gears of War 4 نخواهد بود

ایبارا همچنین از طریق توییتر اعلام کرد که حالت بازی هم بازی‌های Win32 را پوشش می‌دهد و هم از بازی‌های پلتفرم یکپارچه ویندوز (UWP) پشتیبانی می‌کند که این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. وقتی ماه گذشته برای اولین بار شایعات اضافه شدن حالت بازی به ویندوز 10 به گوش رسید، گفته می‌شد که این ویژگی فقط مختص بازی‌های UWP در فروشگاه ویندوز است که خوشبختانه این خبر صحت ندارد.

اعضای برنامه ویندوز اینسایدر (Windows Insiders) که می‌توانند آپدیت‌های جدید ویندوز را قبل از سایر افراد تجربه و امتحان کنند، از همین هفته با ویژگی‌های ظاهری و رابط کاربری حالت مخصوص بازی در ویندوز 10 آشنا خواهند شد. البته این حالت تا مدتی در دسترس نخواهد بود و پس از آن فعال می‌شود.

حالت بازی بخشی از بروزرسانی بزرگ ویندوز 10 موسوم به «آپدیت سازندگان» (Creators Update) است که بهار سال آینده عرضه می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده