نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱

نینتندو سوییچ از StreetPass و Miiverse پشتیبانی نمی‌کند

کنسول نینتندو سوییچ با قابلیت StreetPass سازگاری ندارد و از شبکه‌ی اجتماعی Miiverse هم پشتیبانی نمی‌کند.

کنسول جدید نینتندو، با وجود امکانات گوناگون‌اش، از دو قابلیت اجتماعی که در محصولات پیشین وجود داشت محروم است. در یکی از تازه‌ترین اخبار کنسول، دیوید یانگ، معاون مدیریت روابط عمومی نینتندوی آمریکا، تأیید کرد که قابلیت StreetPass کنسول 3DS و همین‌طور شبکه‌ی Miiverse جایی در سوییچ ندارند. وی طی رویداد نینتندو سوییچ در نیویورک، خطاب به گیمزبیت، بخش گیمینگ وب‌سایت ونچربیت، گفت:

در پاسخ می‌توانم بگویم که ما قرار نیست در نینتندو سوییچ از Miiverse بهره ببریم.

یانگ سپس خاطرنشان کرد که پشتیبانی نکردن سوییچ از قابلیت StreetPass با جایگاه اصلی این کنسول، یعنی خانگی بودن آن (با وجود قابل حمل بودن‌اش)، همخوانی دارد.

سرویس Miiverse نوعی پلتفرم اجتماعی بر پایه‌ی آواتارهای Mii است که نینتندو برای به‌کارگیری در کنسول‌های 3DS و Wii U راه‌اندازی کرده است. StreetPass هم قابلیتی است که در 3DS وجود دارد و امکان به‌اشتراک‌گذاری محتوا با کاربران مجاور را فراهم می‌کند. دارندگان 3DS تنها کافی است تا این قابلیت را فعال کنند و سپس دستگاه در زمان نزدیک شدن به 3DSهای دیگر (ولو در حالت استندبای)، اطلاعات بازی‌ها و نرم‌افزارها را به‌طور خودکار با آن‌ها مبادله می‌کند.

نینتندو سوییچ به‌جای شبکه‌ی اجتماعی نینتندو از سرویس‌های موجود دیگر کمپانی‌ها استفاده می‌کند. این محصول مجهز به یک کلید اشتراک‌گذاری است که با آن می‌توان تصاویر، و در آینده ویدیوهایی، از محیط بازی‌ها تهیه کرد و در دسترس دیگران قرار داد.


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده