// شنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹

شکایت یک بازیکن NFL از بازی Gears of War

یک بازیکن سابق ان‌اف‌ال به دلیل شباهت شخصیت آگوستوس کول به او از بازی Gears of War شکایت کرده است.

بر‌طبق جدید‌ترین اخبار بازی منتشر شده، لنوود همیلتون از بازیکنان سابق ان‌اف‌ال علیه بازی Gears of War شکایت‌نامه‌ای تنظیم کرده که در آن ادعا شده است سازندگان بازی در زمینه طراحی شخصیت آگوستوس کول معروف به «کول ترین» از چهره و خصوصیات ظاهری او استفاده کرده‌اند.

در گزارش وب‌سایت GI.biz آمده است که در ماه ژانویه سال گذشته میلادی پسر یکی از دوستان لنوود همیلتون بخش‌هایی از بازی Gears of War را به او نشان داده و وی از مشاهده شباهت شخصیت آگوستوس کول به خودش شوکه شده است. در متن شکایت، لنوود همیلتون مدعی شده است که به گفته یک متخصص صدا امکان تفاوت قائل شدن بین صدای او و «کول ترین» تقریبا غیر‌ممکن است و نمی‌توان صدای این دو را از هم تشخیص داد. علاوه بر این لنوود همیلتون اعلام کرده است که کلاه لبه‌دار، مچ‌بند‌ها و دندان جلو طلای آگوستوس کول، همگی بر‌اساس خصوصیات و سلایق او طراحی شده‌اند.

لستر اسپیت، بازیگر، کشتی‌گیر حرفه‌ای، بازیکن سابق ان‌اف‌ال و از دوستان لنوود همیلتون، وظیفه صدا‌پیشگی شخصیت آگوستوس کول را بر‌عهده داشته که همیلتون از او نیز شکایت کرده است. در گزارش مرتبطی که وب‌سایت تی‌ام‌زی (TMZ) منتشر کرده چنین آمده است:

همیلتون ادعا می‌کند که اسپیت سابقا با او در یک کمپانی فعال در حوزه کشتی حرفه‌ای همکار بوده و این دو در‌باره ساخت یک شخصیت بازی‌های ویدیویی صحبت کرده‌اند.

بخشی از متن شکایت لنوود همیلتون از سازندگان بازی Gears of War یعنی مایکروسافت و اپیک گیمز به شرح زیر است:

شباهت‌های بین شخصیت «کول ترین» و هارد راک همیلتون (اسم مستعار لنوود همیلتون در ورزش کشتی) شامل مواردی متعددی است. هر‌دو سیاه‌پوست هستند («کول ترین» تنها شخصیت سیاه‌پوست سری چرخ‌دنده‌های جنگ است)، هر‌دو گریدیرون فوتبال بازی می‌کنند (این ورزش در بازی Gears of War با نام ترش‌بال شناخته می‌شود). «کول ترین» دارای شماره ۸۳ است (همان سالی که همیلتون در تیم فیلا‌دلفیا ایگلز بازی می‌کرد - ۱۹۸۳). کلاه لبه‌دار، مچ‌بند‌ها و دندان جلو طلا مشابه و چهره و بدن شباهت قابل‌توجهی دارند.

بر‌طبق گزارشات لنوود همیلتون در‌خواست غرامت و بخشی از سود و در‌آمد کرده که تا‌کنون رقم آن اعلام نشده است. سری بازی‌های Gears of War تا‌کنون در حدود ۲۷ میلیون نسخه فروش داشته که به معنای یک میلیارد در‌آمد از سال ۲۰۰۶ است. ژانویه سال ۲۰۱۴ کمپانی مایکروسافت حقوق مادی و معنوی این سری را از کمپانی اپیک گیمز خریداری کرد. جدید‌ترین بازی سری مذکور Gears of War 4 است که در تا ۱۱ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰ مهر) بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده