نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

بررسی بازی Gravity Rush 2 از دید وبسایت های معتبر دنیا

در این مطلب نگاهی به بررسی بازی Gravity Rush 2 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت.

یکی از بازی‌هایی که طرفداران آثار ژاپنی بی‌صبرانه منتظر عرضه آن هستند، Gravity Rush 2 است. بازی اکشنی که نسخه اول آن در سال ۲۰۱۲ عرضه شده و توانسته بود نمره‌های بسیار خوبی دریافت کند. Gravity Rush 2 قرار است در تاریخ ۲۹ دی (۱۸ ژانویه) عرضه شود و در آن شاهد حضور دوباره کَت، شخصیت اصلی بازی و دوست وی یعنی ریون خواهیم بود. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این بازی که در ژاپن با نام Gravity Daze 2 شناخته می‌شود، اکشن‌های سریع و هیجان‌انگیز آن هستند.

در نسخه دوم بازی گیمر‌ها امکان انتخاب از بین سه سبک جاذبه را دارند که هریک از آن‌ها قدرت‌های خاصی به کت می‌بخشد و برای مثال یکی از آن‌ها باعث می‌شود تا وی سریع‌تر حرکت کرده و عکس‌العمل نشان دهد. امکان انتخاب از بین این سبک‌ها تنوع خوبی به بازی بخشیده و باعث می‌شود تا هر گیمر به شیوه دلخواهش بازی را  تجربه کند. همچنین نسخه دوم پیشرفت زیادی در مقایسه با ابعاد نقشه نسبت به نسخه اول داشته و سازندگان اعلام کرده‌اند که محیط این بازی در مقایسه با نسخه اول ۲/۵ برابر بزرگ‌تر است. Gravity Rush 2 بازی انحصاری پلی استیشن 4 است و ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۶ عرضه شود که عرضه آن تا امسال به تعویق افتاد.

در ادامه مروری بر نمره‌ها و بررسی‌های این بازی از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت.

Gravity Rush 2

  • سازنده: استودیو ژاپن سونی و Project Siren
  • ناشر: سونی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ عرضه: ۲۹ دی

Gravity Rush 2

دیستراکتوید: ۹۵ از ۱۰۰

Gravity Rush 2 یک بازی فوق‌العاده است که فقط یک سری مشکلات جزئی دارد که آن‌ها هم به دلیل کیفیت بالای کلی بازی قابل چشم‌پوشی هستند. یکی از مواردی که برای من بسیار جذاب بود، کیفیت بالای گرافیکی بازی است. از آنجایی که Gravity Rush 2 کاملا از صفر به منظور عرضه روی پلی‌استیشن 4 ساخته شده، کیفیت بصری بسیار بهتری در مقایسه با نسخه اول دارد. مخصوصا عمق میدان دید بازی بسیار بالا است و این زمانی که در حال پرواز کردن هستید، بسیار حس خوبی به‌تان می‌دهد.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

درست است که مراحل مخفی‌کاری بازی کمی سطحی و ضعیف به نظر می‌رسند و کماکان شاهد مشکلاتی در زمینه زاویه دوربین در بازی هستیم. ولی در بقیه زمینه‌ها Gravity Rush 2 عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و یک پیشرفت عظیم و قابل‌توجه نسبت به نسخه قبلی محسوب می‌شود. بدون شک Gravity Rush 2 یکی از بهترین دنباله‌ها در بین بازی‌های اخیر است و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را با یک کاراکتر بسیار دوست‌داشتنی به ارمغان می‌آورد.

آی‌جی‌ان: ۸۴ از ۱۰۰

با اینکه در اوایل بازی مشکلاتی از حیث داستان دیده می‌شود، ولی بازی پس از مدتی توانست با ویژگی‌های خاص و لذت بخش‌اش من را به بهترین شکل ممکن جذب خود کند و پس از آن دائم مشغول انجام فعالیت‌های متنوع آن بودم. قدرت‌های مبتنی بر جاذبه و امکان انتخاب سبک‌های مختلف، حس بسیار خوبی دارد و باعث می‌شود مبارزات بازی لذت‌بخش باشد. همچنین روابط بین شخصیت‌ها نیز به‌خوبی پرداخته شده است و در بازی شاهد ماموریت‌های جانبی و فرعی متنوعی نیز هستیم. پس از ۴۹ ساعت تجربه کردن بازی، شدیدا به آن معتاد شده‌ام و فقط دوست دارم در دنیای آن غرق شده و ماموریت‌های جانبی باقی‌مانده را نیز به پایان برسانم.

پالی‌گان: ۷۵ از ۱۰۰

Gravity Rush 2 یک سری ایده‌های بسیار عالی و کاملا اوریجینال دارد که باعث شده‌اند حتی پس از تمام کردن بازی هم دوباره به تجربه کردن آن اشتیاق داشته باشم. اما بازی یک مشکل اساسی دارد و آن هم زاویه بد دوربین و مشکلات مرتبط با آن است که گاهی باعث می‌شوند نتوانید کاری را که ازتان انتظار می‌رود به درستی انجام دهید. همچنین در زمینه فیزیک نیز یک سری مشکلات در بازی وجود دارد. ولی با تمام این موارد، به لطف گیم‌پلی سرگرم‌کننده و دیگر ویژگی‌های مثبت، بازی خودش را به عنوان یک اثر موفق به رخ می‌کشد.

گیم‌اینفورمر: ۷۵ از ۱۰۰

بازی یک سری قابلیت بسیار جذاب برای دست‌کاری و کنترل جاذبه به شما می‌دهد ولی در عوض شما را مجبور به انجام دادن ماموریت‌هایی می‌کند که نمی‌توانید در آن‌ها آنطور که انتظار دارید از قابلیت‌هایتان استفاده کنید. علاوه بر آن شاید رفتن به محیط‌های مختلف و انجام دادن ماموریت‌ها لذت‌بخش باشد، ولی همواره این حس را خواهید داشت که بازی در صورتی که ماموریت‌های بهتر و مخصوصا ماموریت‌های جانبی متنوع‌تری داشت، می‌توانست از یک اثر صرفا لذت‌بخش به یک اثر فوق‌العاده تبدیل شود.

نمره متای Gravity Rush 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده