نویسنده: میثم سبحانی
// دوشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۳

کپکام دوباره تاکید کرد: نسخه جدیدی از بازی Street Fighter 5 منتشر نخواهد شد

کمپانی کپکام که در بازسازی نسخه‌های مختلف مجموعه Street Fighter ید طولایی دارد، دوباره تاکید که نسخه جدیدی از بازی Street Fighter 5 نخواهد ساخت.

بازی Street Fighter 5 در اوایل سال جاری و تنها چند ماه پس از معرفی اولیه‌اش، برای دو پلتفرم پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شد. در برآورد میزان فروش این بازی باید گفت که Street Fighter 5 به هیچ وجه، حتی نزدیک به پیش‌بینی‌های استودیو سازنده هم نشد، بنابراین خیلی از گیمرها همچنان کنجکاو بودند که آیا با این شرایط نیز، کماکان ممکن است کپکام بر خلاف وعده‌های قبلی‌اش، مبنی بر عدم ساخت نسخه‌های بیشتری از Street Fighter عمل کند و با عرضه نسخه جدیدی از این بازی همه را متعجب کند، اما کمپانی کپکام دوباره تاکید کرد که آن‌ها نسخه دیگری از مجموعه Street Fighter نخواهند ساخت.

از وقتی که بازی Street Fighter 2 منتشر شد، مخاطبین با بازسازی‌های فراوانی از هر کدام از نسخه‌های این مجموعه روبه‌رو شدند. به طوری که Street Fighter 4 این موضوع را به اوج خود رساند. این اتفاق بسیاری از مخاطبین مجموعه Street Fighter را ناامید کرد، در نتیجه کپکام در اطلاعیه حیرت‌آور عنوان کرد که آن‌ها با انتشار Street Fighter 5 با این روند مقابله خواهند کرد و تنها یک نسخه از این بازی عرضه خواهد شد و از بازسازی آن خبری نخواهد بود. در عوض، کپکام قول داد که Street Fighter 5 سیزن‌پَس‌های گوناگونی خواهد داشت که گیمرها می‌توانند با خرید آن‌ها، با شخصیت‌های بیشتری بازی کنند. البته بازیکنان می‌توانند تمام این شخصیت‌ها و آیتم‌ها را با تلاش بیشتر و پیشرفت در بازی نیز به دست آورند.

زمانی که بازی Street Fighter 5 منتشر شد، به خاطر جزئیات فوق‌العاده کم بازی، به شدت مورد انتقاد منتقدین قرار گرفت، که البته به نظر می‌رسد همین مورد هم موجب فروش مایوس کننده این بازی تا به امروز شده است. به هر حال به نظر نمی‌رسد که کپکام هیچ برنامه‌ای برای تغییر نوع نگاه خود به این بازی داشته باشد. این کمپانی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت ایونت‌هابز عنوان کرد:

اگر شخصی بخواهد از همین امروز Street Fighter 5 بازی کند، نیازی نیست که نگران احتمال بلا استفاده شدن خریدهای‌اش در گذر زمان شوند، چرا که مجموعه Street Fighter نسخه دیگری نخواهد داشت، و خریدهایی که در نسخه پنجم صورت می‌گیرد در بسته‌های الحاقی و سیزن‌پَس‌های بعدی بازی نیز قابل استفاده خواهد بود. همچنین اگر گیمری، تمام شخصیت‌های بازی را فورا می‌خواهد، می‌تواند به جای تلاش بیشتر و پیشرفت در بازی و باز کردن آن‌ها، با پرداخت حجم قابل توجهی پول نقد، تمام آن‌ها را در اختیار داشته باشد.

در حال حاضر، قیمت واقعی Street Fighter 5 در خرده‌فروشی‌های اصلی ارائه‌دهنده بازی کاهش یافته است، که عمدتا مربوط به نسخه استارتر بازی است. به هر حال، حتی اگر ما در آینده مدل‌های جدیدی عرضه کنیم، همچنان به وعده‌های‌ قبلی‌مان پای‌بند خواهیم بود، و این یعنی نسخه اولیه بازی همچنان تنها نسخه‌ای خواهد بود که شما برای دریافت رایگان بروزرسانی‌های جدید و تغییرات متعادل‌سازی بازی به آن نیاز خواهید داشت.

شنیدن این سخنان از جانب کپکام قطعا خبر خوبی است، هر چند امیدواریم که این کمپانی در ارائه محتوای ارزشمندتر در سیزن‌پَس‌ها، بسته‌های الحاقی و هر آنچه که برای عرضه در آینده پیش‌بینی کرده‌، بهتر عمل کند. به غیر از چند کاراکتر نخست، برای باز کردن دیگر شخصیت‌ها به سطوح مختلفی از پیشرفت در بازی نیاز است، که بسیار مضحک به نظر می‌رسد و امیدواریم که کپکام در آینده بتواند راهی برای تغییر این مورد نیز بیابد.

نظر شما درباره این تصمیم جدید کمپانی کپکام چیست؟ آیا این استودیو همچنان می‌تواند طرفداران مجموعه Street Fighter را راضی نگه دارد؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده