نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۱

نسخه اول Gears of War ممکن بود شخصیت مونث داشته باشد

راد فرگوسن اخیرا اعلام کرده که ممکن بود در نسخه اول بازی Gears of War شاهد حضور شخصیت‌های مونث هم باشیم. ایده‌ای که هرگز عملی نشد. با زومجی همراه باشید.

Gears of War یکی از انقلابی‌ترین بازی‌های سبک شوتر سوم‌شخص بود که در سال ۲۰۰۶ عرضه شد و پس از آن بازی‌های زیادی از سیستم سنگرگیری مشابه با این بازی استفاده کردند. حال راد فرگوسن، رییس فعلی استودیو کوالیشن که وظیفه ساخت Gears of War 4 را بر عهده دارد و در آن زمان در استودیو اپیک گیمز حضور داشت، اعلام کرده که ممکن بود در Gears of War شاهد حضور شخصیت همراه مونث در قسمت Co-op بازی باشیم. وی اخیرا در این مورد مصاحبه‌ای با سایت IGN داشته و گفته است:

وقتی که به اپیک گیمز پیوستم، به کلیف بیلیزینسکی گفتم که بهتر است امکان انتخاب جنسیت شخصت همراه بخش Co-op را در بازی فراهیم کنیم. ولی خب کلیف به این حرف من خندید و در نتیجه هرگز چنین امکانی به بازی اضافه نشد!

با این حال فرگوسن در ادامه اعلام کرد که تصمیم کلیف مبنی بر عدم حضور شخصیت مونث، تصمیم درستی بوده است:

اگر قرار بود در بازی شخصیت مونث داشته باشیم، باید دیالوگ‌های بیش‌تری می‌نوشتیم و همچنین یک داستان متفاوت هم برای وی تعریف می‌کردیم. ولی خب واقعیت این است هنگام ساخت نسخه اول Gears of War به حد کافی فشار روی تیم سازنده بود و ما نباید با اضافه کردن یک شخصیت جدید، این فشار را دو برابر می‌کردیم.

راد فرگوسن پس از مدتی از استودیو اپیک گیمز جدا شد و پس از فروش امتیاز سری Gears of War به مایکروسافت توسط اپیک، حال در استودیو The Coalition در حال کار روی ساخت نسخه چهارم بازی است؛ نسخه‌ای که در آن شخصیت مونث کیت دیاز با صداپیشگی لورا بیلی حضور دارد. فرگوسن در مصاحبه خود در مورد این شخصیت هم توضیحاتی ارائه کرد:

حالا دیگر کلیف اینجا نیست که با ایده حضور شخصیت مونث مخالفت کند! به همین دلیل هم ما کیت را به بازی اضافه کردیم و گیمر‌ها می‌توانند در بخش Co-op کنترل وی را برعهده بگیرند. البته دیگر مسئله تعیین جنسیت مطرح نیست و وی همواره در بازی حضور دارد و اگر دوست داشته باشید می‌توانید این کاراکتر را کنترل کنید یا در غیر اینصورت، با شخصیت‌های مذکر بازی را تجربه کنید.

بازی Gears of War 4 قرار است در ۲۰ مهر (۱۱ اکتبر) برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 منتشر شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده