نویسنده: معین کلهری
// دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹

پلی استیشن 4 پرو باعث برتری در بازی‌های آنلاین نمی‌شود

اخیراً اعلام شده پلی‌استیشن 4 پرو (PlayStation 4 Pro) در مباحث آنلاین، هیچ مزیتی نسبت به پلی‌استیشن 4 معمولی ندارد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

با معرفی کنسول جدید میان نسلی سونی، پلی‌استیشن 4 پرو، بسیاری از طرفداران گمان می‌کردند این پلتفرم علاوه بر افزایش رزولوشن؛ از مزیت‌هایی در بخش آنلاین هم بهره می‌برد. با این حال، کریستین گیرلینگ یکی از کارکنان استودیوی ناتی‌داگ همه‌چیز را شفاف‌سازی کرد. با استناد به صحبت‌های وی، این کنسول میان نسلی هیچ‌ برتری نسبت به نسخه معمولی در مباحث آنلاین ندارد. او اظهار کرد:

اصلی‌ترین موردی که ما داریم از آن اطمینان پیدا می‌کنیم، این است که نرخ فریم‌ها یکسان باشند و هیچ فرقی نباید وجود داشته باشد. درواقع، ما خواهان استفاده از تمام قدرت Pro برای افزایش رزولوشن هستیم؛ پس ما چیزی را به‌حال خودش ول نخواهیم کرد.

وی ادامه داد:

 به‌طور مفهومی، اگر شما تلویزیونی با وضوح 4K داشته باشید، از کیفیت نسبتاً بیشتری بهره می‌برید. گرافیک هم تغییر آنچنانی ندارد و امر مهم تلویزیون است. اگر در نقشه‌ای بزرگ بازی کنید، شناسایی آبجکت‌های کوچک و جنبش‌ها در تلویزیون‌های 4K، آسان‌تر از قبل خواهد بود. 

سوای تمامی این موضوع‌ها، بازی‌های تک‌نفره، می‌توانند از نرخ فریم بالاتری در پلی‌استیشن 4 پرو برخوردار باشند، اما وی اذعان کرد سازندگان از قدرت‌های آن برای ارتقاء سطح بصری بازی‌ها استفاده می‌کنند، نه نرخ فریم. او گفت:

سازندگان برخلاف بخش چندنفره، در حالت‌های تک‌نفره قادر هستند تا بازی‌هایشان را بر روی نرخ فریم بالاتری اجرا کنند. اما در بازی‌های سطح بالا، ما متمایل بر این هستیم از تمامی قدرت دستگاه استفاده کنیم. وقتی ما تصمیم گرفتیم پلی‌استیشن پرو را بسازیم، جی‌پی‌یو (GPU) را به‌ دو ارتقا دادیم که قادر به پردازش ۴/۲۰ فراتلاپس است. ولی برای سی‌پی‌یو (CPU) این کار را انجام ندادیم و الان Clock rate بالاتری داریم. در این بین، بازی‌هایی هم وجود دارند که فشار زیادی بر روی دستگاه نمی‌آورند و هم می‌توانند بازی‌ها را ۶۰ فریم ثانیه (۶۰ هرتز) رندر کنند. 

چند روز پیش، رسماً از کنسول جدید سونی که تحتِ‌نام Pro شناخته می‌شود،‌ رونمایی شد. کنسول مذکور که با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد، امکان اجرای بازی‌ها را با چهار برابر وضوح بیشتر فراهم می‌کند که به‌صورت آپسکیل هستند. 

شما چه فکری می‌کنید؟ نظرات خودتان را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده