نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

بازی The Witness با دریافت یک بروزرسانی برای پلی استیشن 4 پرو بهینه می شود

جاناتان بلو، خالق بازی‌ The Witness اعلام کرد که این بازی با دریافت یک پچ، برروی پلی‌استیشن 4 پرو با جزئیات و گرافیک بهتری اجرا خواهد شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

Jonathan Blow برای دوست‌داران بازی‌های ویدیویی نامی‌ آشنا است. خالق بازی‌هایی مانند Braid و The Witnees پس از معرفی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو اعلام کرد که جدیدترین بازی‌اش یعنی The Witness با دریافت یک پچ در زمان عرضه پلی‌استیشن 4 پرو، با گرافیک بهتری برروی این کنسول اجرا خواهد شد. بلو با انتشار پستی در بلاگ خود در این‌باره گفت:

در حال حاضر بازی The Witness با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برروی کنسول پلی‌استیشن 4 اجرا می‌شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که به جای بالا بردن نرخ فریم، با یک پچ بازی را از لحاظ بصری برروی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو بهبود بخشیم. 

در ادامه این پست، بلو افزود که هنگامی که شما بازی The Witness را برروی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو اجرا کنید، توانایی انتخاب از بین دو حالت مختلف را خواهید داشت. برروی یک نمایشگر 4K، بازی با رزولوشن 1440p یا بیشتر و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد:

سپس این تصویر به رزولوشن 4K آپ‌اسکیل خواهد شد. منوها و متن‌های رابط گرافیکی بازی، به صورت کامل در رزولوشن 4K اجرا خواهند شد. دقیقا مانند اقدامی که ما با بازی اصلی برروی پلی‌استیشن 4 انجام دادیم. برروی پلی‌استیشن 4، صحنه‌های سه بعدی با رزولوشن 900p اجرا می‌شدند و سپس به رزولوشن 1080p آپ‌اسکیل می‌شدند در حالیکه متن‌ها و منوها کاملا به صورت 1080p واقعی در بازی اجرا می‌شدند. با مهندسی‌های مختلف، این امکان وجود دارد که ما بتوانیم بازی را با رزولوشنی بیشتر از 1440p اجرا کنیم. ما شما را در جریان هرگونه پیشرفتی خواهیم گذاشت.

با این حال اگر شما The Witness را برروی پلی‌استیشن 4 پرو و برروی یک نمایشگر 1080p اجرا کنید، باز هم متوجه تفاوت‌هایی خواهید شد زیرا رزولوشن بازی به صورت واقعی 1080p خواهد بود و دیگر خبری از آپ‌اسکیل رزولوشن 900p نیست. Anti Aliasing بازی نیز از 2X به 4X تبدیل خواهد شد و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بازی کماکان پا بر جا خواهد بود. بلو و تیمش در حال بررسی راه‌های مختلفی هستند تا بتوانند بازی را با گرافیک بهتری برروی تلویزیون‌های 4K اجرا کنند. همچنین آنها قصد دارند که قابلیت HDR را نیز به بازی اضافه کنند:

ما در دفترمان یک تلویزیون ال‌جی مدل B6P داریم که روشنایی بالایی دارد و به همین دلیل بازه پویای (Dynamic Range) بالایی را در اختیار ما قرار می‌دهد. بهینه کردن بازی برای تلویزیون‌های HDR مانند این تلویزیون، کار بسیار جذابی است. ما فکر می‌کردیم که قابلیت HDR فقط برروی پلی‌استیشن 4 پرو قرار دارد اما سونی با اعلام اینکه این قابلیت به تمام پلی‌استیشن 4ها می‌آید، ما را متعجب کرد. بعضی اوقات سونی حتی ما توسعه‌دهندگان را نیز سورپرایز می‌کند!

بلو در انتها افزود که اضافه کردن قابلیت HDR به تمام پلی‌استیشن 4ها از طریق یک بروزرسانی نرم‌افزاری کار بسیار بزرگی است و اعلام کرد که هنوز نمی‌داند که سونی چگونه این کار را انجام خواهد داد. وی همچنین گفت که او و تیمش هیچ قولی به بازیکنان نمی‌دهند و ممکن است پیاده‌سازی برخی از این ویژگی‌ها عملی نباشد. 

بازی The Witness مدتی پیش برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شد و در تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) برای کنسول ایکس‌باکس وان نیز عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده