// پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲

توسعه دهندگان ناتی داگ، گوریلا و اینسومنیاک به ستایش پلی استیشن 4 پرو پرداختند

توسعه‌دهندگان سه استودیوی ناتی‌داگ، گوریلا گیمز و اینسامنیاک گیمز با حضور در لایوکست بعد از نشست پلی‌استیشن،‌ به ستایش ویژگی‌های HDR در کنسول پلی‌استیشن 4 پرو پرداختند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

در جریان لایوکست‌ بعد از نشست پلی‌استیشن در شهر نیویورک جان-بارک ون بک (Jan-Bart Van Beek)، مدیر هنری گوریلا گیمز، بریان هیستینگز (Brian Hastings)، موسس اینسامنیاک گیمز و کریستین جایرلینگ (Christian Gyrling)، برنامه‌نویس ارشد ناتی‌داگ به توضیح پیرامون مزایای استفاده از پلی‌استیشن 4 پرو (PS4 Pro) تازه‌ترین محصول شرکت سونی از دید استودیوهای خود پرداختند.

این سه توسعه‌دهنده در جریان مصاحبه خود به صورت کامل توضیحاتی را پیرامون دستاوردهای کنسول جدید برای هر دو گروه دارندگان تلویزیون‌های HDR و 4K و همچنین علاقمندان به ادامه تجربه بازی برروی تلویزیون‌های فول اچ‌دی (1080p) ارائه داده‌اند:

  • طبق گفته ون بک پلی‌استیشن 4 پرو کمی بیشتر از دو برابر نسخه‌ استاندارد پلی‌استیشن 4 قدرتمند بوده و پردازنده (CPU) دستگاه هم «کمی سریعتر»‌ خواهد بود. وب بک همچنین گفت که این دستگاه‌ «‌می‌تواند ویژگی بسیار نزدیک به 4K» را انجام دهد و در نتیجه این «دستاورد شگفت‌انگیزی»‌ محسوب می‌شود.
  • طبق گفته هیستینگز این کنسول همچنین شامل یک جفت از «قطعه کوچک سخت‌افزاری» می‌شود که «واقعا هوشمندانه» است. «GPU فقط قدرت دوبرابر را در توانایی نداشته، بلکه این دستگاه برخی «پیچیدگی‌های اضافی»‌ را برای کمک به دستیابی به «وضوح در سطح 4K‌» در بر می‌گیرد.
  • جایرلینگ نیز گفت که پشتیبانی از HDR به توسعه‌دهندگان ناتی داگ کمک خواهد کرد تا بتواند جهان فراگیری که قصد نمایش آن را دارند، به نمایش بگذارند. این ویژگی اکنون نیز در بازی‌ها ارائه می‌شود، با این حال، پلی‌استیشن 4 پرو می‌تواند در نهایت خروجی لازم را برای تلویزیون‌های جدید و یک نمایش کامل فراهم کند.
  • هیستینگز با اشاره به مشاهده ویژگی‌های HDR توسط توسعه‌دهندگان گفت که در نهایت توسعه‌دهندگان با ویژگی فوق رنگ‌ها را در فضای استاندارد تلویزیون‌ها پخش می‌کنند و تغییر نهایی هیجان‌انگیز خواهد بود.
  • ون بک در توضیحات خود از زمانی گفت که برای نخستین بار تلویزیون 4K با ویژگی HDR به گوریلا گیمز رسیده بود. او از تحت تاثیر قرار گرفتن توسعه‌دهندگان از میزان واقعی بودن طلوع خورشید در بازی Horizon: Zero Dawn گفت.
  • گیرلینک توضیح داد که تنها زمانی که شما بازی را به صورت 4K تجربه کنید -متوجه می‌شوید- که چه چیزی را از دست داد‌ه‌اید. پلی‌استیشن 4 پرو امکان ارسال دیتاهای بیشتر از کنسول به تلویزیون را مهیا می‌کند.
  • به گفته ون بک، حرکت به سمت 4K مانند حرکت از پلی‌استیشن 2 به پلی‌استیشن 3 است و برگشت به عقب واقعا سخت خواهد بود.
  • جایرلینگ همچنین افزود که با 1080p استاندارد، توسعه‌دهندگان می‌توانند تنها کارهای محدودی را با پیکسل‌ها انجام دهند و در پایان نیز نتیجه مصنوعی خواهد بود. با وجود خوب به نظر رسیدن بازی، اما شما باز هم مشکلاتی مانند نور پردازی نامتعادل و لبه‌های شطرنجی و دندانه‌دار را خواهید داشت که این موضوع از غوطه‌وری کلی بازی می‌کاهد. زمانی که شما وارد پلی‌استیشن 4 پرو می‌شود، این موضوعات حذف شده و شما می‌توانید واقعا از بازی لذت ببرید.
  • هیستینگز توضیح داد که تلویزیون‌های HDR جدید توانایی نمایش ۱۰ برابر روشنایی بیشتر را نسبت به تلویزیون‌های استاندارد در بخش‌های کلیدی تصویر داشته و بنابراین جزئیاتی نمایان می‌شود که پیش از این مشخص نبودند.
  • گیرلینک اضافه کرد که این تنها شامل روشنایی نبوده و با تحت تاثیر قرار گرفتن قسمت‌های تاریک تصویر جزئیات بیشتری نمایش داده می‌شود. این یکی دیگر از ابزار در دست هنرمندان است.
  • وب بک با اشاره به پشتیبانی از سوپرسمبلینگ (یک روش آنتی الایزینگ) برروی تلویزیون‌های HD معمولی، از کمک روش سوپرسمبلینگ برای حذف نورپردازی نامتعارف و الایزینگ (گوشه‌های دندانه‌دار اشیاء درون بازی) و ایجاد یک تصویر واضح‌تر حتی در نمایشگر 1080p معمولی سخن گفت. هیستینگز افزود که شما به دلیل بسته‌بندی جزئیات بیشتر در هر پیکسل و دریافت تصویری با کیفیت، «یک مفهوم از جزئیات» و «ثبات زمانی» را بدست می‌آورید که دستیابی به آن در رزولوشن استاندارد 1080p مشکل است. البته این موضوع با 4K تفاوت داشته و فقط یک بهبود قابل توجه محسوب می‌شود.
  • طبق گفته جایرلینگ توسعه‌دهندگان به جزئیات انواع تلویزیون‌های مورد استفاده دسترسی داشته و آنها می‌توانند بین استفاده از سوپرسمبلینگ یا غنی‌تر کردن جهان با استفاده از عناصر مختلف مانند در هم ریختگی زمین یکی را انتخاب کنند. بدون شک انتخاب هر یک از روش‌ها «مزیت‌های» خودش را خواهد داشت.
  • وب بک همچنین افزود که بدون شک گزینه‌های بیشتری برای ثبات نرخ فریم وجود خواهد داشت. با پلی‌استیشن 4 پرو دیگر افت نرخ فریم وجود نداشته و تمام بازی‌ها بدون مشکل در نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد.
  • طبق گفته هیستینگز، قدرت پردازنده بیشتر همچنین به توسعه‌دهندگان اجازه افزودن بازیگران بیشتر یا بهبود در فیزیک را می‌دهد. سوپرسمبلینگ «راهی آسان» را برای بهبود اجسام جامد ارائه می‌دهد که البته توسعه‌دهندگان نیز بیشتر می‌توانند در این رابطه خلاق باشند.
  • جایرلینگ همچنین افزود که توسعه‌دهندگان بسیار مراقبت هستند تا نرخ فریم بازی را در سطح برابری در حالت چندنفره نگه دارند تا بازیکنان در نرخ فریم مشابهی در پلی‌استیشن 4 پرو و پلی‌استیشن 4 استاندارد بازی کنند.
  • طبق گفته ون بک، HDR دارای «یک چنین قدرت عظیمی» در نمایش غروب واقع‌بینانه، ابرها و موارد بیشتر بوده و تصاویری با طراوت را از ذات واقعی طبیعت اعطا می‌کند.
  • هیستینگز افزود که اینسامنیاک گیمز تلاش می‌کند تا با اسپایدرمن (Spider-Man) چشم‌اندازی واقعی و پر جزئیات را از نیویورک به ارمغان بیاورد و در نتیجه شهر دارای جزئیات بسیاری است که تماشای آن حس نزدیک به واقعیت را به شما القا می‌کند.
  • گریلینگ در نتیجه سخنان خود گفت که تیم ناتی‌داگ از دیدن ویژگی های HDR‌ هیجان‌زده هستند. این جایی است که بازی‌ها به واقع می‌درخشند. ایجاد بازی بر مبنای HDR و 4K «ویژگی‌های واقعا هیجان‌انگیز» را به ارمغان می‌آورد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده