نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

افزایش ارزش سهام نینتندو پس از معرفی بازی ماریو برای گوشی های هوشمند

دیشب و در جریان کنفرانس اپل، شیگرو میاموتو خالق ماریو برروی صحنه آمد و اعلام کرد که ماریو، لوله‌کش محبوب نینتندو، به گوشی‌های هوشمند خواهد آمد. به محض اعلام این خبر، ارزش سهام نینتندو افزایش یافت. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

در جریان کنفرانس شرکت Apple که شب گذشته برگزار شد و از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رونمایی شد، کمپانی Nintendo خبر بسیار مهمی را اعلام کرد. این کمپانی ژاپنی اعلام کرد که بازی‌ای با نام Super Mario Run به زودی برای گوشی‌های هوشمند و ابتدا برای گوشی‌های شرکت اپل منتشر خواهد شد و ماریو، این لوله‌کش محبوب، به گوشی‌های هوشمند خواهد آمد. این بازی قرار است که در ماه دسامبر (آذر / دی) برای پلتفرم iOS عرضه شود و مدتی دیگر نیز برای پلتفرم اندروید منتشر خواهد شد. این خبر را Shigeru Miyamoto، خالق Mario اعلام کرد.

پس از اعلام این خبر و به محض باز شدن بازار سهام در ژاپن ارزش هر سهم نینتندو به ۲۹۱۹۵ ین (۱۸ درصد رشد‌) و هر سهم DeNa (کمپانی شریک نینتندو برای ساختن بازی‌های موبایل) به ۳۹۵۵ ین (۲۱/۵ درصد رشد) رسید.

البته این اولین بازی‌ای نیست که نینتندو برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌کند. پیش از این اپلیکیشن / بازی Miitomo برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده بود و در تاریخ مارس ۲۰۱۷ ( اسفند / فروردین) یک بازی بر اساس مجموعه Animal Crossing and Fire Emblem برای گوشی‌های هوشمند منتشر خواهد کرد. این سه بازی، بازی‌هایی هستند که نینتندو برنامه دارد تا پایان سال مالی ۲۰۱۷ که در ماه مارس به اتمام می‌رسد با همکاری DeNa برای گوشی‌های هوشمند عرضه کند. 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده