نویسنده: wood patch
// پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۰۲

پلی‌ استیشن 4 پرو از سرویس‌ های ویژه پخش محتویات 4K و HDR بهره می‌ برد

طبق اعلام کمپانی سونی، نسخه‌های 4K برنامه‌های یوتیوب و نت‌فلکیس به‌صورت اختصاصی برای کنسول جدید «پلی‌استیشن 4 پرو» در دست توسعه هستند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

سونی در رویداد امشب خود، پس از رونمایی رسمی از کنسول جدید خانواده پلی‌استیشن، به تشریح قابلیت‌های نوین و به‌روز پلی‌استیشن 4 پرو پرداخت؛ یکی از ویژگی‌های مهم این کنسول میان‌نسلی جدید، پشتیباتی از پخش محتویات رسانه‌ای و تعاملی به‌صورت 4K و HDR است که به موجب آن‌ها امکان مشاهده محتویات در حال پخش با وضوح و پویایی به مراتب بالاتر فراهم خواهد شد. بدین منظور، سونی از امکان استریم ویدیوهای 4K از طریق سرویس‌های آنلاینی همچون نت‌فلیکس (Netflix) و یوتیوب بر روی پلی‌استیشن 4 پرو خبر داد تا مشاهده ویدیوها از گذشته جذاب‌تر شود. نت‌فلیکس، اکنون قریب به یک سال است که بر روی تلوزیون‌های مدرن و نسل جدید، محتویاتی با وضوح 4K و قابلیت HDR پخش می‌کند، اما کنسول‌های نسل هشتمی، تا به الآن به علت محدودیت‌های سخت‌افزاری از امکانات جدید چنین برنامه‌هایی بی‌بهره بوده‌اند. طبق گفته‌های اندرو هاوس، مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، کاربه‌دستان کمپانی نت‌فلیکس، در حال تدارک دیدن بسترهای لازم برای ارائه ۶۰۰۰ ساعت محتوای 4K برای سال جاری میلادی هستند که این خود خبر امیدوارکننده‌ای به‌شمار می‌رود. البته این نکته را نیز باید یادآور شویم که نسخه 4K برنامه نت‌فلیکس با قابلیت پخش محتوا با وضوح بالا و HDR هم‌اکنون بر روی کنسول کمپانی رقیب، یعنی ایکس‌باکس وان اس قابل استفاده است. 

نسخه جدید برنامه یوتیوب نیز که گزینه دیگر سونی برای ارائه ویدیوهای باکیفیت است، در هنگام عرضه پلی‌استیشن 4 پرو در دسترس نخواهد بود، اما پس از فعال‌سازی، توانایی پخش ویدیوهای 4K و همچنین وضوح پایین‌تر به آن اضافه خواهند شد. در حال حاضر اطلاعات چندانی در رابطه با سرویس‌های مشابه دیگر همچون سرویس محبوب آمازون در دسترس نیست، اما به احتمال فراوان در روزهای آینده، جزئیات بیش‌تری از اَپ‌های اختصاصی دیگر ‌پلی‌استیشن 4 پرو به بیرون درز خواهند کرد. 

PlayStation 4 Pro، با قیمت ۳۹۹ دلار در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) سال جاری عرضه خواهد شد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده