نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

برادران گیلموت سهم خود را از شرکت یوبیسافت افزایش می‌دهند

شرکت یوبیسافت در ماه‌های پیش درگیر مشکلات فروش سهام خود به کمپانی چینی ویوِندی بود و حالا مدیرعامل یوبیسافت قصد دارد با افزایش میزان کنترل خود روی شرکت از بروز این اتفاق جلوگیری کند.

شرکت رسانه‌ای ویوندی مدت‌هاست که قصد تصاحب Ubisoft را دارد و ایو گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت تلاش‌های متعددی برای جلوگیری از این اتفاق انجام داده است. در جدیدترین اقدامات یوبیسافت، مدیرعامل این شرکت تعداد اعضای هیئت مدیره را افزایش داد و دو نفر را به عنوان «مدیر مستقل» معرفی کرد.

یوبیسافت این اقدامات ویوندی را ناخوشایند دانسته و برادران گیلموت که صاحب دو شرکت گیم‌لافت و یوبیسافت هستند، تمام تلاش خود در برابر تصاحب ویوندی را کرده‌اند. حال آن‌ها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند سهم بیشتری از یوبیسافت خریداری کنند. مایکل گیلموت مدیر عامل گیم‌لافت به تازگی از از سمت کناره‌گیری کرد تا به برادرش در حفظ یوبیسافت کمک کند.

با توجه به گزارش بلومبرگ، خانواده‌ی گلیموت چهار میلیون سهم جدید را از سهام یوبیسافت خریده که حداکثر ۱۶۱ میلیون دلار ارزش دارند. گیلموت‌ها با این خرید ۳.۵ درصد دیگر از سهم یوبیسافت را به نام خود زدند. چندی پیش ویوندی گیم لافت را به طور کامل تصاحب کرد و حالا برادران گیلموت با اقدامات خود قصد دارند از بروز این اتفاق برای یوبیسافت جلوگیری کنند.


منبع MCV UK
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده