نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۱

سونی از میزان تقاضا برای پلی استیشن VR اطمینان ندارد

زمان زیادی تا عرضه هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR باقی نمانده است و شوهی یوشیدا اعلام کرده که از میزان تقاضا برای این هدست اطمینان ندارد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

Sony به زودی با عرضه هدست پلی‌استیشن VR وارد عرصه واقعیت مجازی خواهد شد. حال Shuhei Yoshida، در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که مطمئن نیست که چقدر تقاضا برای این هدست وجود خواهد داشت. وی در ادامه مصاحبه خود با بلومبرگ گفت:

اگر بخواهم صادق باشم، باید به شما بگویم که واقعا نمی‌دانم که این هدست چقدر تقاضا خواهد داشت.

خرده‌فروشی گیم‌استاپ، تنها در دقایقی پس از آغاز پیش‌فروش این هدست، موجودی خود را به اتمام رساند. از طرف دیگر خرده‌فروش آمازون نیز دقیقا به همین سرنوشت دچار شد.

در ماه ژوئن، آندرو هاوس، مدیر بخش پلی‌استیشن اعلام کرده بود که این احتمال وجود دارد که آنها با کمبود این هدست مواجه شوند. وی در آن زمان دقیقا حرف‌های یوشیدا را تکرار کرده بود و گفته بود که آنها نمی‌توانند الگویی برای تقاضای این هدست داشته باشند:

واقعیت مجازی، رسانه‌ای است که کماکان در حال طی کردن دوران نوزادی خود است. با چنین رسانه‌ای، شکل جدیدی از داستان‌گویی متولد شده است و بسیار سخت است که تقاضای عموم مردم را نسبت به این تکنولوژی حدس زد. 

تحلیلگران وب‌سایت بلومبرگ پیش‌بینی کرده‌اند که این هدست در سال ۲۰۱۶ در حدود یک و نیم میلیون دستگاه به فروش می‌رساند. اگر این اتفاق رخ دهد، این هدست می‌تواند دو هدست اچ‌تی‌سی وایو و آکیولس ریفت را از لحاظ فروش جا بگذارد. تحلیلگران در ادامه پیش‌بینی‌های خود اعلام کرده‌اند که فروش هدست پلی‌استیشن VR می‌تواند به سه میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۷ برسد. 

در هنگام معرفی این هدست، سونی اعلام کرده بود که این هدست در نیمه اول سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد اما کمی بعد عرضه Playstation VR به تعویق افتاد و به ماه اکتبر موکول شد. سونی دلیل این اقدام را تولید هدست‌های بیشتر اعلام کرده بود. 

۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) روزی است که هدست پلی‌استیشن VR عرضه خواهد شد. همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود، این هدست نیاز به یک کنسول پلی‌استیشن 4 و یک دوربین پلی‌استیشن دارد و قیمتی معادل با ۴۰۰ دلار خواهد داشت. علاقمندان همچنین می‌توانند با پرداخت ۵۰۰ دلار باندلی تهیه کنند که علاوه بر پلی‌استیشن VR حاوی یک دوربین پلی‌استیشن و دو کنترلر Move نیز خواهد بود. 

سونی هنوز اعلام نکرده که این هدست با کنسول پلی‌استیشن نئو که به احتمال بسیار زیاد در مراسم نشست پلی‌استیشن معرفی می‌شود، چگونه کار می‌کند. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده