نویسنده: معین کلهری
// سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

نارضایتی طرفداران از اولین بسته الحاقی بازی Ark: Survival Evolved

درست هفته گذشته بود که استودیوی وایلدکارد از اولین بسته الحاقی بازی آرک (Ark) رونمایی کرد و در توصیف‌های آن مواردی چون «کامل» و «بی‌اشکال» را می‌دیدیم. اما به‌نظر می‌رسد که اوضاع چنان برای آن خوب پیش نرفته است.

بازی Ark: Survival Evolved هنوز در دسترسی زودهنگام قرار دارد و به اتمام نرسیده است. تصمیم استودیوی وایلدکارد (WildCard) برای عرضه یک بسته الحاقی، یک مورد واقعاً عجیب بود که گویا چندان هم موفق عمل نکرده و اکثر کاربران از آن راضی نیستند. این بسته الحاقی که تحتِ‌نام «Scorched Earth» شناخته می‌شود، در حالی مورد توسعه قرار گرفته که تیم سازنده همواره بر روی بازی اصلی کار می‌کردند. این موضوع مطمئناً به مذاق مشتریان خوش نیامده است. شما بگویید! کاربران چطور می‌توانند یک DLC بیست دلاری را خریداری کنند؛ درحالی که ممکن است پر از مشکل باشد؟

درواقع، مشترکان با خرید بازی‌هایی که هنوز در «دسترسی زودهنگام» قرار دارند، ریسک می‌کنند. ریسک بر روی پروژه‌ای که معلوم نیست سرانجامی نیز داشته باشد! البته بی‌نصیب هم نیستند. چراکه آن‌ها نسخه به‌روزتری نسبت به بقیه دریافت خواهند کرد. در این بین، کسانی هم هستند که از پرداخت پول بیشتر برای ویژگی‌هایی که بعداً به بازی اصلی اضافه می‌شوند، اجتناب می‌کنند.

استودیوی یادشده موقتاً قیمت پایه بازی را ۴۰ درصد کاهش داده است که برای بازیکنان جدید خبر خوبی محسوب می‌شود، اما این به‌معنای «هیچی» برای طرفداران سرسخت بازی است. دست بر قضا، اکثرِ نقدهای مثبت Ark در استیم جدیداً به منفی تبدیل شده‌اند. بیش‌تر این نظرها، از کاربرانی‌ست که بیش از ۱۰۰ ساعت صرف گشت‌وگذار در بازی کرده‌اند. یکی از این کاربران نارضایتی خود را این‌گونه توصیف می‌کند:

بعد از یک سال توسعه بازی در دسترسی زودهنگام، بهینه‌سازی بد و سرورها؛ این استودیو یک بسته‌الحاقی هم برای بازی منتشر کرده است که ۲۰ دلار قیمت دارد. این داستان به‌گونه‌ای ادامه می‌یابد که اشخاص آن‌را خریداری می‌کنند و صنعت بازی‌سازی به‌سمت تباهی می‌رود. به استودیوی وایلدکارد تبریک می‌گویم، چراکه آن‌ها دیگر بهانه‌ای هم برای حضور بازی در دسترسی زودهنگام ندارند!

این وضعیت زمانی بدتر شد که یکی از دست‌اند‌کاران این استودیو به‌حرف آمد و به انتقاد از کاربران پرداخت. اما بعداً در انجمن رِدیت از آن ها عذرخواهی کرد. وی گفت:

وایلد کارد باید آن‌را مجانی ارائه می‌داد؟ واقعاً؟ ما درواقع یک بازی جدید ساختیم تا بازی اصلی را به‌تکامل برسانیم. به‌نظر شما چنین کاری ارزش پرداخت ۲۰ دلار را ندارد؟ فکر می‌کنم که شما می‌خواستید این گسترش‌دهنده به‌صورت مجانی عرضه شود. چرا؟ چون به‌‌نظر، شما دست‌های کوتاه و جیب های تنگی دارید.

بسته گسترش‌دهنده مذکور، بازیکنان را به محیط‌های جدیدی می‌برد که پوشیده از موجودات جدیدی چون Wyverns و Morellatops است. یک باس جدید هم به‌بازی اضافه می‌شود که در پوسته یک Manticore حضور دارد و موجودی افسارگسیخته است. بازیکنان می‌توانند بین دنیای «Scorched Earth» و جزیره اصلی بازی هم سوویچ کنند که جالب است.

بازی Ark: Survival Evolved قرار است در یک چهارم پایانی سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی  منتشر شود.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده