نویسنده: معین کلهری
// سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

بازی No Mario's Sky رسماً غیر فعال شد

با استناد به اطلاعات نشر داده؛ بازی No Mario's Sky که از آی‌پی‌های نینتندو استفاده می‌کرد توسط همین شرکت به صورت رسمی غیر فعال شده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

درست چند هفته پیش بود که یک بازی با ترکیب شخصیت ماریو و بازی No Man's Sky ساخته شد. این بازی از آی‌پی‌های کمپانی نینتندو استفاده می‌کرد و گمان می‌رفت که ماریو در فضا چندان دوامی نیاورد. از قضا همین‌طور هم شده و شرکت مذکور از حقوق کپی‌رایت‌های خود استفاده کرده و سبب متوقف شدن بازی شده است. ای‌ام‌اس‌بی گیمز از همین رو، اظهارهایی داشته که در ادامه می‌خوانید:

از همه برای تجربه کردن بازی کوچک‌مان تشکر می‌کنیم. ما مشتاقیم تا یک بازی در همین سبک از شرکت نینتندو ببینیم. یک اثر کهکشانی بر پایه لوله‌کشِ محبوب و سبک‌سیاق دوبعدی همراه با یک دنیای تولید رویه‌ای.

البته اگر از این بازی لذت برده‌اید و از غیرفعال شدن آن ناراحت شده‌اید، باید بگوییم که یک بازی جایگزین هم به‌نام «DMCA's Sky» در دسترس قرار گرفته که بسیار شبیه به بازی No Mario's Sky است. با این تفاوت که در این محصول، شما از شخصیتی تحتِ نام Spaceman Finn به‌جای ماریو استفاده می‌کنید و باید به‌دنبال "Princess Mango" بگردید نه "Princess Peach". در توضیحات بازی آسمانِ دی‌ام‌سی‌ای، به‌جهانی بی‌نهایت، فیزیک شگفت‌انگیز و یک سفینه رادیکالی اشاره شده که جالب به‌نظر می‌رسد.

از این موارد که گذر کنیم، حذف بازی No Mario's Sky بسیار ناگزیر بود. چرا؟ به‌این خاطر که این بازی؛ اولین اثری نبود که به‌دست نینتندو غیرفعال می‌شد. پیش‌تر بازی‌هایی چون پوکه‌مون اورانیوم و بازسازی متروید ۲ هم که توسط طرفداران ساخته شده بودند، متوقف شده بودند. پروژه Super Mario 64 HD هم که سر و صدای زیادی به‌پا کرد، لغو شد. این پروژه به بازسازی اولین مرحله بازی Bob-omb Battlefield می‌پرداخت.

شما چه فکری می‌کنید؟ نظرات خودتان را با زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده