نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

معرفی لپ‌ تاپ جدید Blade توسط ریزر در IFA 2016

در جریان نمایشگاه IFA 2016 که در شهر برلین برگزار شد، کمپانی ریزر از نسخه جدید لپ‌تاپ ریزر بلید رونمایی کرد که قدرت بسیار بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کمپانی Razer، نامی آشنا برای گیمرها به خصوص گیمرهای رایانه‌های شخصی است. این کمپانی چندی است که وارد ساخت لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی شده است. جدیدترین نسخه از لپ‌تاپ‌های این شرکت که با نام Razer Blade شناخته می‌شود، در جریان نمایشگاه IFA 2016 معرفی شد.

این لپ‌تاپ، دارای یک کارت گرافیک انویدیا GTX 1060 است که قدرتی تقریبا با نسخه دسکتاپی آن دارد و به این معنی است که ریزر بلید جدید، توانایی این را دارد که بازی‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو را اجرا کند. علاوه بر این، لپ‌تاپ بلید جدید توانایی این را دارد که تمامی بازی‌های روز را با رزولوشن Full HD و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. کمپانی ریزر، برای بهینه کردن باتری این لپ‌تاپ، علاوه بر معرفی یک نسخه با نمایشگر QHD، یک نسخه از این لپ‌تاپ را با نمایشگر 1080p مات معرفی کرده است. 

قیمت نسخه پایه لپ‌تاپ ریزر بلید، که دارای نمایشگر فول اچ‌دی ۱۴ اینچ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD است، ۱۸۰۰ دلار خواهد بود. این بدان معنی است که قیمت پایه نسل جدید لپ‌تاپ‌های بلید، با ۲۰۰ دلار کاهش قیمت روبه‌رو شده‌اند. نسخه با نمایشگر QHD+ IGZO که لمسی نیز است، با قیمت پایه ۲۱۰۰ دلار به دسترس خریداران خواهد رسید. 

این لپ‌تاپ هم‌اکنون برای پیش‌خرید در وب‌سایت ریزر قرار داده شده است و قرار است که در ماه اکتبر (مهر / آبان) در آمریکای شمالی و ماه نوامبر ( آبان / آذر ) در دیگر نقاط جهان عرضه شود. 

مین لیانگ تان، مدیرعامل ریزر با انتشار بیانیه‌ای گفت:

تا پیش از این لپ‌تاپ، هرگز چنین تعادلی بین عملکرد و قابل حمل بودن یک لپ‌تاپ وجود نداشته است. ۵ سال پیش، ایده مدیریت گرما در چنین لپ‌تاپ کوچکی، غیر ممکن به نظر می‌رسید اما ما با نسل پیش ریزر بلید توانستیم این کار را انجام دهیم. از آن زمان، ما به جامعه مشتریان خود گوش دادیم و طراحی و مدیریت گرمای این محصول را بهتر کردیم. از بسیاری جهات، لپ‌تاپ جدید ریزر بلید، یک لپ‌تاپ فوق‌العاده برای گیمرها محسوب می‌شود و توسط گیمرها، برای گیمرها طراحی شده است.

مشتریان هم‌چنین می‌توانند حافظه این لپ‌تاپ را تا یک ترابایت SSD ارتقا بدهند. در آن صورت برای نسخه 1080p آن باید ۲۴۰۰ دلار و برای نسخه با نمایشگر QHD آن باید ۲۷۰۰ دلار هزینه کنند. 


منبع Venture Beat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده