نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱

جکی چان اسکار افتخاری دریافت می کند

جکی چان، بازیگر و کارگردان سرشناس هنگ‌ کنگی فیلم‌های اکشن، به خاطر دستاوردهای چشمگیر در عرصه فیلم و سینما اسکار افتخاری دریافت می‌کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

جکی چان، استاد هنرهای رزمی، بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و بدل‌کار سرشناس هنگ کنگی، یکی از چهره‌های برجسته صنعت سینما و فیلم‌سازی است که کار خود را از اوایل دهه ۶۰ میلادی آغاز کرد، اگر چه چان با بازی و ایفای نقش در فیلم مار در سایه عقاب (Snake in the Eagle's Shadow) محصول سال ۱۹۷۸، توانست به عنوان بازیگر محبوب سرشناس در فیلم‌های اکشن / کمدی شناخته شود. به دنبال آن چان در فیلم‌های هنرهای رزمی و کلاسیک متعددی از جمله Drunken Master و حمله اژدها (Dragon Strike) نقش آفرینی کرد و با نقش آفرینی در مجموعه فیلم‌های ساعت شلوغی (Rush Hour) و بازی در مقابل کریس تاکر در آمریکا به خوبی شناخته و محبوب شد. چان که اخیرا تولد ۶۲ سالگی خودش را جشن گرفته است، به خاطر دهه‌ها تلاش و کار سخت در صنعت سینما و سرگرمی تبدیل به یک نماد و الگو شده است.

پس شاید جای تعجب نداشته باشد که آکادمی علوم و هنرهای سینما در نظر دارد به خاطر یک عمر تلاش و عملکرد حرفه‌ای بر روی صفحه نمایش از وی تقدیر و تشکر کند. چان قرار است در اواخر ماه نوامبر جایزه اسکار افتخاری هشتمین دوره آکادمی جوایز گاورنر را که به صورت سالیانه برگزار می‌شود، دریافت کند. طبق خبری که وب‌سایت کولیدر منتشر کرده است، چان قرار است جایزه اسکار افتخاری را برای یک عمر دستاورد و افتخارات در صنعت فیلم‌سازی در کنار دیگر همکاران او همچون آن وی کوتس، تدوین‌گر فیلم لورنس عربستان (Lawrence of Arabiaلین استالمستر، مسئول انتخاب گروه بازیگران فیلم همچون فیلم فارغ‌التحصیل (The Graduate) و فردریک وایزمن، مستندساز که از جمله آثار آن می‌توان به مستند Titicut Follies اشاره کرد، دریافت کند. شریل بون آیزاکس، رئیس آکادمی اسکار و دریافت کنندگان این جایزه، در این رابطه اظهار داشت:

جایزه اسکار افتخاری برای هنرمندانی همچون جکی چان، آن وی کوتس، لین استالمستر، و فردریک وایزمن که از پیشگامان واقعی و اسطوره‌های هنر خود هستند، ساخته و ایجاد شده است. تیم داوری ما بسیار مفتخر است که از دستاوردهای فوق العاده آن‌ها تقدیر به عمل بیاورد و ما منتظریم تا در کنار آن‌ها در ماه نوامبر مراسم جوایز گاورنر را برگزار کنیم.

پس از سال‌ها حضور به عنوان یک چهره سرشناس و محبوب بر روی پرده نقره‌ای، اهدای جایزه اسکار افتخاری به چان می‌تواند باعث ایجاد خوشحالی و جشن در میان طرفدارانش در سراسر جهان شود. او نقش‌های متعددی در فیلم‌های هنرهای رزمی و اکشن / کمدی در طول عمر بازیگری خود بازی کرده است و بدون شک وی یکی از اسطوره‌های صنعت سینما است و حال یک جایزه برای ادای احترام و جاودانگی وی ساخته شده و قرار است به وی اهدا شود. چان تعداد قابل توجهی فیلم در طول سال‌ها بازیگری، در سینما بازی کرده است و کسانی که می‌خواهند پیش از برگزاری این مراسم تمامی فیلم‌هایی را که او در آن حضور داشته است تماشا کنند بهتر است تا قبل اضافه شدن فیلم دیگری به فیلم‌های وی، سریع‌تر اقدام کنند. چان در طول سال‌های گذشته در فیلم‌های پرفروش و تجاری متعددی به ایفای نقش پرداخته است و امروز در میان بسیاری از فیلمسازان برجسته سینما از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینما انتخاب می‌شود.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده