// شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳

معرفی بازی موبایل Lost Journey

بازی موبایل Lost Journey، ساخته استودیوی دریم‌اسکای شما را وارد یک ماجراجویی برای رسیدن به بهشت می‌کند.

بازی‌های موبایل هر روزه و با گذشت زمان، روند رو به رشد خود را ادامه داده و اکنون دیگر به یکی از مهمترین پلتفرم‌های صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده‌اند. صنعتی که تا به امروز شاهکارهای زیبایی را در خود جای داده و دیگر با گذشت زمان در حال پوست‌ اندازی و حرکت به سمت سویی جدید است. اگر بخواهیم از ویژگی‌های این صنعت عبور کنیم، در حالی که به مرور شاهد گسترده شدن بازی‌های ویدیویی و انتشار محصولاتی مانند سری Grand Theft Auto بودیم، به ناگاه با انتشار بازی‌های کوچکی نظیر Limbo یا Bastion، اندک ترمزی در دیدگاه بازیسازان مختلف کشیده شد. این تفکر دوباره برروی اهمیت گیم‌پلی و سادگی روند برخی بازی‌ها در کنار کمک کمپانی‌های بزرگ نظیر سونی و مایکروسافت به استودیو‌های کوچک مستقل باعث شد تا بیشتر از بازی‌های بزرگ یا به اصطلاح AAA شاهد انتشار بازی های کوچک مستقل اما بسیار سرگرم‌کننده باشیم.

Lost Journey ZoomG

دریم‌اسکای (DreamSky) یکی از همین استودیوهای کوچک است که اخیرا بازی معمایی و ماجراجویی Lost Journey را برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر کرده است. با گم شدن خاطرات دختری کوچک به نام جنیفر، فرشته‌ای در کالبد یک پروانه از بهشت برای یاری این دختر کوچک به زمین سفر می‌کند. با بیدار شدن دختر کوچک داستان ما، فرشته به جنیفر کمک می‌کند تا بتواند با جمع‌آوری تکه‌های خاطرات در نهایت راه خود را به سوی بهشت پیدا کند. البته فرشته با اهدای پر به جنیفر او را صاحب قدرتی منحصر به فرد می‌کند، تغییر مکان و زمان!

این دختر شنل پوش باید با حل پازل‌ها به مرور تکه‌ خاطرات خود را برای تشکیل ساعت زندگی جمع‌‌آوری کند. بازیکنان در طول مراحل وظیفه‌ دارند تا با تغییر در مکان و زمان به دو فضای مختلف رفته تا موانع سر راه جنیفر را باز کنند. هرچند در ابتدا با معماهای بسیار ساده‌ای روبرو هستیم‌،‌ با این حال با عبور از اولین بخش و پیدا کردن تمامی ۱۰ معما، به مرور شاهد سختی هرچی بیشتر مرحله‌ها خواهید بود. به عنوان مثال، از مرحله دوم بازیکنان قادر به تغییر در گرانش زمین هستند. در نتیجه در صورتی که جنیفر را به سوی مثلث گرانش هدایت کنید او قادر است تا به صورت بالعکس و از روی سقف برای حل معما حرکت کنید. این تغییر گرانش در فضای سیاه و سفید دوم نیز به شکلی مشابه عمل می‌کند.

Lost Journey ZoomG

یکی از سختی‌های پازل‌ها در مراحل بالاتر، وجود حرکات برگشت ناپذیر است. به همین دلیل در صورتی که به اشتباه وارد مکانی شوید که جنیفر قادر به تغییر در مکان‌ و زمان نباشید، باید مرحله را از آخرین محل ذخیره شده یا از اول آغاز کنید. همین موضوع انجام به ترتیب مراحل را با چالش روبرو می‌کند. از دیگر ویژگی‌های بازی طراحی بسیار زیبای محیط است. خوشبختانه به دلیل سبک بودن این بازی، شاهد هیچگونه مشکل نرم‌افزاری خاصی نبوده و می‌توانید تا از محیط‌های متنوع و زیبای اطراف جنیفر در طول مراحل لذت ببرید. این محیط فانتزی با موسیقی احساسی و آرامی نیز همراه شده است که فضای کلی بازی را دلنواز می‌کند.

وجود مراحل چالشی مانند تغییر در ساختار نقشه با چرخاندن چرخ دنده‌ای ویژه یا وجود تیغ‌های کشنده، چالش‌های ساده اما نیازمند تفکر را پیشروی شما می‌گذارد. در هر مرحله باید با پیدا کردن هر کلید، مسیر را برای حل معما هموار کنید. کلید‌ها با عبور از مراحل بیشتر شده و در انتها در برخی از مراحل شاهد حضور سه یا چهار کلید با اشکال مختلف مانند آتش و قلب هستیم. البته تغییر گرانش تنها ویژگی بازی نیست. با رسیدن به مراحل پایانی شاهد کمک‌های هرچه بیشتر فرشته برای حل معماهای جدید هستیم.

Lost Journey ZoomG

Lost Journey در مجموع در ۴ مرحله و شامل ۴۰ بخش روایت می‌شود. با عبور از هر مرحله پروانه دوست داشتنی بازگشته و توانایی‌های جدیدی را با جنیفر به اشتراک می‌گذارد. توسعه‌دهندگان همچنین برای جلوگیری از تکرار بازی چهار پوشش متفاوت را به عنوان بخشی از خریدهای درون برنامه‌ای در نظر گرفته‌اند. برای آزادسازی این پوشش‌ها باید از یک تا ۱۰ دلار برای خرید پول رایج بازی پرداخت کنید. هرچند Lost Journey شامل راهنما نیز می‌شود. با این حال، برای آزادسازی راهنما باید اقدام به خرید درون برنامه‌ای کنید. در مجموع اگر علاقمند به بازی‌های کوتاه و معمایی با فضایی دلنشین هستید، Lost Journey یکی از بازی‌هایی است که حتما باید تجربه کنید.

دانلود از گوگل پلی | دانلود از آیتونز | دانلود نسخه دمو از گوگل پلی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده