نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۹

توسعه دهندگان اعتقاد دارند پلی استیشن VR می تواند بازار واقعیت مجازی را در دست بگیرد

سازندگان بازی‌های ویدیویی، معتقد هستند که هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR می‌تواند این بخش از بازار را در دست بگیرد.

تعدادی از توسعه‌دهندگان بازی، در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت MCV انجام داده‌اند، اعلام کرده‌اند که هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR به دلیل قیمت ارزان نسبت به دیگر هدست‌ها و این واقعیت که برای استفاده، تنها نیاز به یک کنسول پلی‌استیشن 4 دارد و نیازی به یک سخت‌افزار گران و قدرتمند نیست، می‌تواند بازار واقعیت مجازی را از هدست‌های آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو برباید. علاوه بر قیمت‌های بالا، برای استفاده از این دو هدست نیازمند یک رایانه‌شخصی قدرتمند هستید. پاتریک اولانی، مدیر عامل استودیو nDreams، به این وب‌سایت گفت:

ما خیلی درباره هدست پلی‌استیشن VR هیجان‌زده هستیم. سونی هدستی ساخته که بازی ساختن برای آن بسیار ساده است و قیمت بسیار مناسبی دارد. بیش از ۴۰ میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 در سرتاسر جهان به فروش رفته است و این دسته از افراد برای استفاده از پلی‌استیشن VR نیازی به سخت‌افزار جدیدی ندارند. به نظر من، این هدست فروش بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد.

فلاویو پنتی، مدیرعامل استودیو Untold Games گفت در صورت موفقیت این هدست، پلی‌استیشن VR به پلتفرم پیشتاز واقعیت مجازی تبدیل خواهد شد:


ما انتظار داریم که پلی‌استیشن VR تبدیل به اصلی‌ترین پلتفرم واقعیت مجازی شود. ما نمی‌دانیم که بازار واقعیت مجازی چقدر بزرگ است با این حال هدستی که سونی برای طرفداران عرضه کرده است، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. شما با نصف پول هدست‌های دیگر، می‌توانید این هدست و سخت‌افزار موردنیازش (پلی‌استیشن 4) را تهیه کنید. به نظر من، سازندگان ترجیح می‌دهند بازی‌های خود را برای این هدست بسازند.

سایمون هریس، تهیه کننده استودیو سوپرمسیو نیز افزود:

سونی یک هدست با قیمت رقابتی را برای بیش از ۴۰ میلیون کاربر که پلی‌استیشن 4 دارند عرضه می کند. در حقیقت آنها با این کار به کاربران پلی‌استیشن 4 می‌گویند شما می‌توانید با پرداخت هزینه اندکی این تکنولوژی جدید را تجربه کنید.

نظر شما درباره سخنان این توسعه دهندگان چیست؟


منبع MCVUK
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده