نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

بازی Pokemon Go به جایگاه سوم اپ های پرفروش ایالات متحده سقوط کرد

جایگاه بازی Pokemon Go در فهرست پرفروش‌ترین نرم‌افزارهای موبایل آمریکا افت کرده و به رده‌ی سوم رسیده است.

چند هفته‌ای است که پوکمون گو از دوران اوج‌اش فاصله گرفته و تب این بازی تا اندازه‌ای فروکش کرده است. به‌گزارش وب‌سایت ونچربیت، ساخته‌ی استودیو نیانتیک لبز (Niantic Labs) اخیراً افت محسوسی را در بازار ایالات متحده تجربه کرده که جایگاه آن را در لیست پرفروش‌ترین اپ‌های موبایل این کشور، در هر دو فروشگاه گوگل پلی و اپ استور اپل، به رده‌ی سوم رسانده است. در این میان، بازی Mobile Strike توانسته به رتبه‌ی یکم فهرست اپ استور برسد و Game of War: Fire Age هم جایگاه دوم را به دست آورده است. این دو بازی در گوگل پلی هم از وضعیت خوبی برخوردارند و در حال حاضر رده‌های دوم و چهارم اپ‌های پرفروش آن را تصاحب کرده‌اند. جالب اینجا است که Game of War: Fire Age توسط کمپانی Machine Zone (به‌اختصار MZ) ساخته شده و استودیوی سازنده‌ی Mobile Strike هم زیرشاخه‌ی این کمپانی به شمار می‌رود. با این حساب MZ در حال حاضر با اقبال شدید مخاطبان آمریکایی روبه‌رو شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رود، بازی Clash Royale کمپانی سوپرسل هم در لیست‌های فوق جای خوبی برای خودش دست‌وپا کرده است. این بازی در استور iOS جایگاه چهارم فهرست را اشغال کرده و رتبه‌ی اول را هم در استور رسمی اندروید به دست آورده است. در این میان Clash of Clans و Candy Crush Saga هم جزو ۱۰ اپ پرفروش دو فروشگاه هستند.

چندی پیش، در روزهای پایانی شهریورماه، موسسه‌ی اسلایس اینتلیجنس (Slice Intelligence) اعلام کرد که تعداد بازیکنانی که در Pokemon Go پول خرج می‌کنند نسبت به نیمه‌ی جولای (۲۵ تیرماه) با افتی ۷۹ درصدی روبه‌رو شده است. با این حال، این مؤسسه در آن زمان خاطرنشان کرد که پوکمون گو همچنان سودآورترین بازی موبایل به شمار می‌رود.


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده