// چهار شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

مدیر سابق سونی: پلی استیشن ویتا دیر عرضه شد

جک ترتون، مدیر‌عامل سابق SCEA در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که به اعتقاد او پلی‌استیشن ویتا دیر عرضه شده است.

جک ترتون، مدیر‌عامل سابق سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی در آمریکا که پس از ۱۹ سال فعالیت در کمپانی سونی، سال ۲۰۱۴ این کمپانی را ترک کرد، در مصاحبه با وب‌سایت IGN اعلام کرده است که به اعتقاد او پلی‌استیش ویتا «دستگاه عالی» است، اما «خیلی دیر» به بازار عرضه شده و در نتیجه در جذب مخاطبین پر‌تعداد شکست خورده است. جک ترتون در صحبت‌هایش گفته است:

اکنون که دیگر در کمپانی سونی نیستم، به‌شخصه باور دارم که پلی‌استیشن ویتا، دستگاه فوق‌العاده‌ای است، اما خیلی دیر عرضه شد. دنیای بازی‌های ویدیویی از دستگاه‌های پرتابل به سمت دستگاه‌هایی گرایش پیدا کردند که مختص انجام بازی نیستند.

در مقام مقایسه کنسول دستی PSP بسیار موفق‌تر از پلی‌استیشن ویتا عمل کرده و بر‌طبق آمار منتشر شده به میزان ۸۲ میلیون دستگاه فروش داشته است و این در حالی است که تا پایان سال ۲۰۱۵ تنها ۱۰ میلیون دستگاه از پلی‌استیشن ویتا به فروش رسیده است. جک ترتون دلیل موفقیت PSP را ارائه تجربه‌ای شبیه به کنسول‌های خانگی و جذب بازیکنان قدیمی به سمت کنسول‌های دستی می‌داند. زمانی که پلی‌استیشن ویتا در بازار‌های جهانی عرضه شد، روز به روز به تعداد افرادی که بازی‌ها را بر روی گوشی‌های هوشمند تجربه می‌کردند، در حال افزایش بود که این امر باعث شد از رونق بازار کنسول‌های دستی و تقاضای این دستگاه‌ها کاسته شود. در فصل بهار سال ۲۰۱۴ نسخه Slim پلی‌استیشن ویتا با ویژگی‌هایی از جمله باتری قوی‌تر و استفاده از صفحه نمایش LCD به جای OLED عرضه شد و کمپانی سونی همچنان به فروش این کنسول دستی با قیمت پایه ۲۰۰ دلار ادامه می‌دهد.

وب‌سایت Dualshockers پیش از این گزارش داده بود که تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۶، تعداد بیش از پنج میلیون دستگاه پلی‌استیشن ویتا در کشور ژاپن به فروش رفته است که کمپانی سونی رقم مشابه را برای بازار کشور ایالات متحده اعلام کرده است. پلی‌استیشن ویتا در دومین ماه از سال ۲۰۱۲ میلادی در کشور آمریکا عرضه شد و توانست در مدت ۶ ماه ۲٫۲ میلیون دستگاه فروش را تجربه کند. پلی‌استیشن ویتا با ۱۳ میلیون دستگاه فروش در جدول پر‌فروش‌ترین کنسول‌ها دستی در رتبه ششم قرار داد و صعود به رتبه پنجم که هم‌اکنون با فروش ۵۹٫۷۹ میلیون دستگاه در اختیار نینتندو 3DS بوده، چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده