// چهار شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۹

صحبت‌های کمپانی اینسومنیاک گیمز در مورد نسخه پی سی بازی Sunset Overdrive

اگر از علاقه‌مندان به بازی Sunset Overdrive هستید، حتما مشتاق هستید صحبت‌های کمپانی سازنده‌ی آن در مورد نسخه‌ی پی‌سی بازی را بشنوید.

به تازگی و طی صحبت‌های کمپانی اینسومنیاک گیمز، این شرکت از علاقه‌ی خود برای ساخت نسخه‌ی پی‌سی بازی محبوب Sunset Overdrive گفت. اما این امر را بسته به تصمیم ناشر بازی یعنی کمپانی مایکروسافت دانست. در این راستا و در پاسخی که این استودیو به یکی از طرفداران بازی در شبکه‌ی توییتر داده، گفته شده:

Insomniac Games علاقه‌مند است که این بازی به رایانه‌های شخصی نیز راه پیدا کند اما در حال حاضر توپ در زمین Microsoft است.

این کمپانی همچنین در پاسخ به یکی دیگر از طرفداران بازی گفته:

ما بسیار علاقه‌مند هستیم که بازی Sunset Overdrive را به پی‌سی بیاوریم اما تصمیم این امر با ما نیست و مربوط به بخش ایکس‌باکس مایکروسافت است.

این بازی که در اکتبر سال ۲۰۱۴ بصورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان منتشر شد، به این دلیل وارد بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس شده که کمپانی مایکروسافت تمامی حقوق آن را به اینسومنیاک گیمز داده بود تا در مورد انحصاری بودن مجموعه‌ی Sunset Overdrive تصمیم گیرنده باشد. البته این کمپانی بازی‌های دیگری را نیز توسعه داده که این حقوق را در مورد هیچ‌یک از آنها نداشته است. این بازی‌ها Spyro the Dragon ،Ratchet & Clank و Resistance هستند. با توجه به این تفاسیر، هنوز نامشخص است که Insomniac Games با وجود داشتن حقوق مجموعه‌ی Sunset Overdrive و علاقه‌مند بودن به ساخت نسخه‌ی پی‌سی آن، چرا نمی‌تواند این امر را عملی کند. تصاویری از این بازی را در زیر مشاهده می‌کنید:

حضور مایکروسافت به عنوان ناشر این بازی به این معنی است که کمپانی سازنده باید برای انتشار آن در هر جایی، باید با ناشر هماهنگی داشته باشد. با این حال این کمپانی در صورت تمایل می‌تواند بازی‌های بیشتری نیز از این سری بسازد. در سپتامبر سال ۲۰۱۴ کمپانی Insomniac Games اعلام کرده بود که قصد آوردن بازی Sunset Overdrive به رایانه‌های شخصی را ندارد. البته هیچ وقت این احتمال را نیز بطور کل رد نکرد. بخشی از صحبت‌های جیمز استیونسون، مدیر بخش بازاریابی این کمپانی را که در سال ۲۰۱۴ ایراد کرده، در زیر مشاهده می‌کنید:

من در مورد آینده و اینکه چه چیزی را برای ما رقم خواهد زد اطلاعی ندارم و در حال حاضر نیز قصد ساخت نسخه‌ی پی‌سی برای بازی Sunset Overdrive را نداریم. ما در حال حاضر بر روی تکمیل کردن نسخه‌ی ایکس‌باکس وان این بازی فعالیت داریم. پس از این نیز قصد داریم مراحل و کارهای پس از انتشار را انجام دهیم. سپس صبر خواهیم کرد و خواهیم دید که در آینده چه رخ خواهد داد، اما نقشه یا طرحی در حال حاضر وجود ندارد. ما در حال برنامه‌ریزی برای ساخت نسخه‌ی پی‌سی یا چیزی شبیه به آن نیستیم.

پیش از انتشار بازی و در قالب یک تبلیغ تجاری گفته شده بود که نسخه‌ی پی‌سی این بازی قرار بوده پیش از انتشار نسخه‌ی ایکس‌باکس وان آن منتشر شود. اما مایکروسافت اعلام کرد که این تنها یک اشتباه ساده بوده است. اگر روزی کمپانی Insomniac Games قصد داشته باشد این بازی را برای پی‌سی نیز منتشر کند، اولین استودیویی نخواهد بود که این کار را کرده و به عنوان مثال می‌تواند بازی‌های مانند Ryse: Son of Rome و Dead Rising 3 را نام برد. صرف‌نظر از اینکه این کمپانی در حال حاضر مشغول فعالیت بر روی چه پروژه‌ای است، جالب است بدانید که این استودیو سه بازی برای هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت در حال ساخت دارد که Edge of Nowhere The Unspoken و Feral Rites نام دارند. استودیویی مجزا نیز از این کمپانی که در کارولینای شمالی و کالیفرنیا دفتر دارد، در حال کار کردن بر روی نسخه‌ی جدید بازی Spider-Man برای پلی‌استیشن 4 است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده