نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

بررسی بازی فیفا 17 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

بازی FIFA 17 اخیرا رسما عرضه شده است و در این مطلب مروری به نمره‌های آن خواهیم داشت.

هر سال با تمام شدن تابستان، نسخه‌های جدید شبیه‌ساز‌های فوتبالی الکترونیک آرتز و کونامی عرضه می‌شود تا طرفداران فوتبال تقریبا همزمان با آغاز لیگ‌های معتبر فوتبال دنیا، هیجان این ورزش محبوب را به شکل مجازی تجربه کنند. کونامی امسال با عرضه PES 2017، یک تجربه خیلی خوب از فوتبال برای طرفداران خود رقم زد و می‌توان گفت که دوباره این بازی را به روز‌های اوج خود برگرداند. EA Sports نیز پیشرفت‌های زیادی در FIFA 17 اعمال کرده که شاید بتوان مهم‌ترین آن‌ها را تغییر موتور بازی از ایگنایت به فراست‌بایت و اضافه شدن بخش داستانی Journey دانست.

همزمان با عرضه بازی فیفا 17 برای ایکس‌باکس 360،‌ ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی، نمره‌های این بازی هم توسط سایت‌های معتبر نقد دنیا منتشر شده است که به استناد آن‌ها، می‌توان گفت که دوباره با یک شبیه‌ساز فوتبالی موفق روبرو هستیم. البته به نظر می‌رسد که برخی مشکلات جزئی نیز در بازی وجود دارد. در ادامه مروری خواهیم داشت بر نمره‌های فیفا ۱۷:

FIFA 17

  • سازنده بازی: EA Sports
  • ناشر بازی: الکترونیک آرتز
  • تاریخ عرضه: ۶ مهر
  • سبک: ورزشی-شبیه‌ساز فوتبال
  • پلتفرم: ایکس‌باکس 360،‌ ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی

FIFA 17

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

بخش Journey بازی به حد کافی سرگرم‌کننده است و باید منتظر ماند و دید که سال آینده چه پیشرفت‌هایی در آن حاصل خواهد شد. با این حال این بخش هنوز دلیلی برای خریدن فیفا ۱۷ نیست. تنها دلیلی که ما را به خرید بازی تشویق می‌کند، گیم‌پلی کماکان عالی و بخش آلتیمت تیم است که همین بخش عامل برتری فیفا در مقایسه با PES است. همچنین هنوز هم شاهد بخش Career خیلی خوب و بهبود‌یافته و در مجموع یک تجربه عالی هستیم که باعث شده‌اند ساخته EA بهتر از بازی Konami باشد. ولی بدون شک فاصله بین این دو بازی از همیشه کم‌تر شده است.

گیمز رادار: ۹۰ از ۱۰۰

با اینکه فیفا ۱۷ از حیث گیم‌پلی ضعیف‌تر از نسخه جدید PES ظاهر می‌شود، ولی هنوز هم در برخی زمینه‌ها عملکرد خیلی خوب و بهتری دارد. برای مثال، لایسنس بودن باشگاه‌ها، خلق اتمسفر عالی در بازی‌ها و دقت بالا به جزییات از نقاط قوت فیفا ۱۷ هستند.

گیم اینفورمر: ۸۸ از ۱۰۰

گیم‌پلی بازی فیفا کماکان روند رو به رشدی دارد. با این حال هر از گاهی شاهد لحظه‌های از پیش تعیین‌شده و دروازه‌بان‌های بیش از حد قدرتمند در بازی هستیم که کمی توی ذوق می‌زنند. در نقطه مقابل نقش مهم بازی فیزیکی و بهبود کنترل‌ها، نقاط قوت آن هستند. بازی فیزیکی مخصوصا در زمان‌هایی که دوست دارید توپ را حفظ کنید بسیار لذت‌بخش است.

آی‌جی‌ان: ۸۴ از ۱۰۰

با اینکه طبق اعلام EA، فیفا ۱۷ هم برای کاربران حرفه‌ای بازی و هم افراد تازه‌کار لذت‌بخش است، ولی من شخصا ترجیح می‌دادم که سازندگان کمی بیش‌تر روی موارد پایه‌ای بازی کار می‌کردند. به نظرم برای اینکه شاهد یک بازی فوتبال عالی باشیم، باید کونامی گیم‌پلی را طراحی کند و الکترونیک آرتز هم دیگر بخش‌های بازی را بسازد! در مجموع فیفا یک بازی خیلی خوب است که عملکرد عالی‌ای در زمینه لایسنس‌کردن باشگاه‌ها و خلق اتمسفر خیلی خوب دارد.

گیم روولوشن: ۸۰ از ۱۰۰

در مجموع، فیفا ۱۷ عملکرد خیلی خوبی دارد و یک فوتبال لذت‌بخش است، ولی قطعا بازی می‌توانست از این بهتر باشد. نقاط قوت اصلی بازی لایسنس بودن باشگاه‌های زیاد و حالت‌های مختلف و خلاقانه است. ولی از طرفی دیگر PES 2017 امسال بازی‌ای بود که یک رقیب عالی برای FIFA 17 محسوب می‌شود.

نمره‌های فیفا ۱۷


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده