نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۱

مارک بولاس، استاد خالق آکیولس ریفت، به مایکروسافت پیوست

مارک بولاس که یکی از محققین قدیمی در زمینه واقعیت مجازی است، به مایکروسافت پیوست.

مارک بولاس، استاد دانشگاه و یکی از محققین با‌سابقه در زمینه فناوری واقعیت مجازی است که استاد افرادی مثل پالمر لاکی، سازنده هدست آکیولس ریفت، بوده است. به استناد سایت پولیگان، وی اخیرا از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی استعفا داده تا بتواند به کمپانی مایکروسافت بپیوندد. این خبر را دانشگاه مذکور تایید کرده است؛ با این حال هنوز مشخص نیست که سمت بولاس در مایکروسافت چه خواهد بود.

بولاس مدیر استودیو و آزمایشگاه ام‌ایکس‌آر (MxR) بود که در سال ۲۰۰۹ آن را به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های بخش تکنولوژی‌های خلاقانه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی تاسیس کرد. حال که بولاس از این دانشگاه جدا شده، تاد ریچموند جایگزین وی شده است. ریچموند سمت خود را به عنوان رییس بخش محصولات آزمایشی هم حفظ خواهد کرد. وی متخصص ترکیب رسانه‌های نوین با سبک‌های آموزشی قدیمی است. ریچموند در مورد مارک بولاس گفت:

می‌توان گفت که مارک به یک مرخصی طولانی مدت رفته است تا بتواند دوباره سراغ تحقیق و توسعه‌دهندگی برود. وی یک فرد بسیار خلاق و پر انرژی است که علاقه زیادی به کار خود دارد. من طی ۵ سال گذشته همکاری نزدیکی با وی داشتم و یکی از دلایلی که باعث می‌شد ما به موفقیت‌های خوبی برسیم، این بود که کاملا اهداف و دیدگاه‌های یکدیگر را درک می‌کردیم. همین امر باعث شد تا بتوانیم پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) داشته باشیم.

طبق اعلام بولاس، استودیو و آزمایشگاه وی در دانشگاه کالیفرنیا، میزبان بیش از ۲۵ نفر محقق بوده که همه آن‌ها روی پروژه‌هایی که ۲/۵ میلیون دلار بودجه صرف توسعه آن‌ها شده است، فعالیت داشتند. از جمله افراد مشهوری که در این آزمایشگاه به تحصیل و تحقیق مشغول شده‌اند، می‌توان به پالمر لاکی و نانی دلا پنا اشاره کرد.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده